
Ivan Žáček
Vystudoval hudební vědu na Karlově Universitě, věnuje se hudební a operní kritice, a divadlu vůbec. Je členem různých divadelních porot, byl dramaturgem Státní opery, sedm biblických let sloužil v Radě Národního divadla. Jako filmolog se v Národním filmovém archívu zabýval výzkumem vztahu hudby a filmu, z té doby pochází řada felliniovských studií, překladů filmologických a muzikologických textů. Působil jako režisér a autor českých dialogů či překladatel, je za ním více než jedna stovka filmů. Dnes dělí svůj čas mezi divadlo a hudbu. Kromě Harmonie píše do Divadelních novin, Hudebních rozhledů, i do časopisu Svět a divadlo. Svými texty však zamořil i Týden, Kritickou přílohu RR, Lidové noviny, MF frontu dnes, Reflex. Překládá divadelní hry, odborné studie i knihy (Harold C. Schonberg, Životy velkých skladatelů).
Holocaust podle Simona Pisara aneb Školní piknik
7. září 2012Kadiš znamená v hebrejštině modlitbu za mrtvé, ke zvyklostem ritu ovšem odedávna patřilo, že explicitně zmínit slovo smrt nebylo považováno za košer. V tomto smyslu nebyl košer ani původní text Leonarda Bernsteina, který autor připojil ke své 3. symfonii, komponované v letech 1961–1963...
Pražské 2012 jaro - Smetanovo trio v Anežském klášteře
7. září 2012Program, se kterým se Smetanovo trio představilo na Pražském jaru, byl ukotven v komorní hudbě Johannesa Brahmse. V historickém prostoru Anežského kláštera zazněly jeho dvě klavírní tria, č. 1 H dur op. 8 a č. 2 C dur op. 87. Kontrastní střed pak představovala kratší kompozice...