
Dina Šnejdarová
Hudbě se věnuje přibližně od svých pěti let. Postupně prošla školením klavír-varhany-cembalo-dirigování-liturgická praxe-základy zpěvu a muzikologie (FF UK), souběžně s tím se řadu let věnovala klasickému baletu pod vedením nezapomenutelné Dagmar Špryslové a krátce též scénickému tanci (Vysokoškolský umělecký soubor, dnes Taneční centrum Praha). Její „hudební mámou“ se stala pedagožka Alena Kuklová, rodačka z Poličky, díky níž neztratila radost z hudby a přibližně v devíti letech objevila tvorbu 20. století, zejména Bohuslava Martinů a Bély Bartóka. Za průnik do hudebně-analytického myšlení vděčí varhanici Miroslavě Svobodové, za překonání obav z improvizace Jitce Chaloupkové (Konzervatoř České Budějovice). V muzikologii se soustředila na hudbu starších období. Pracovala jako zástupkyně šéfredaktora Harmonie, spolupracovnice ČRo Vltava, editorka koncertních programů FOK, knihovnice Hudebního oddělení NK ČR. V současné době se věnuje vzdělávání svých dvou dcer a hudební publicistice (Harmonie, Czech Music Quaterly, FOK, Česká filharmonie, Pražské jaro), provozuje též autorský Dinin nevyvážený blog (dinasnejdar.blogspot.cz). Jejím nej- autorem je již od dětství Johann Sebastian Bach.
Pod rohožkou: dirigent Ondřej Kukal
23. červen 2005Příjemnou letní podívanou připravili na neděli 21. července v rámci Letních slavností staré hudby soubory Collegium Marianum a Chorea Historica. Podvečer, který se odehrál v pražské...
Poslouchejte varhany - Audite organum - je nejen sympatická výzva, ale i jméno pořadatele Mezinárodního festivalu, jak jinak než varhanního. Začátkem srpna se uskutečnil v pražské bazilice...
S většinou kolegů bych šla i do pekla
22. červen 2005Na festivalu duchovní hudby Česká Lípa se představil tento "žánr" skutečně v mnoha podobách: v katolické západní i východní, židovské, protestantské, blíže neurčené přemýšlivé a nadčasové. Jednu z...