
Dina Šnejdarová
Hudbě se věnuje přibližně od svých pěti let. Postupně prošla školením klavír-varhany-cembalo-dirigování-liturgická praxe-základy zpěvu a muzikologie (FF UK), souběžně s tím se řadu let věnovala klasickému baletu pod vedením nezapomenutelné Dagmar Špryslové a krátce též scénickému tanci (Vysokoškolský umělecký soubor, dnes Taneční centrum Praha). Její „hudební mámou“ se stala pedagožka Alena Kuklová, rodačka z Poličky, díky níž neztratila radost z hudby a přibližně v devíti letech objevila tvorbu 20. století, zejména Bohuslava Martinů a Bély Bartóka. Za průnik do hudebně-analytického myšlení vděčí varhanici Miroslavě Svobodové, za překonání obav z improvizace Jitce Chaloupkové (Konzervatoř České Budějovice). V muzikologii se soustředila na hudbu starších období. Pracovala jako zástupkyně šéfredaktora Harmonie, spolupracovnice ČRo Vltava, editorka koncertních programů FOK, knihovnice Hudebního oddělení NK ČR. V současné době se věnuje vzdělávání svých dvou dcer a hudební publicistice (Harmonie, Czech Music Quaterly, FOK, Česká filharmonie, Pražské jaro), provozuje též autorský Dinin nevyvážený blog (dinasnejdar.blogspot.cz). Jejím nej- autorem je již od dětství Johann Sebastian Bach.
Sergej Rachmaninov: Transkripce, Variace na Corelliho téma op. 42
23. červen 2005Pianistka Olga Kern zvítězila před třemi lety v mezinárodní soutěži Van Cliburna, kde porotu zaujala Brahmsovými Paganiniho variacemi, Lisztovou Fantasií na Dona Giovanniho...
Lorenzo Ghielmi: On Johann Sebastian Bach's Life, Art and Work
23. červen 2005Giuseppe Antonio Brescianello: Concerti, Sinfonie, Ouverture
24. červen 2005Adam Václav Michna z Otradovic: Missa Sancti Wenceslai Requiem
24. červen 2005Je sympatické, že osobnost Adama Michny z Otradovic přilákala francouzské interprety, ale v této podobě uspokojí zřejmě jen skalní milovníky romantizujícího provedení. Bernardem...