Dina Šnejdarová

Dina Šnejdarová

Hudbě se věnuje přibližně od svých pěti let. Postupně prošla školením klavír-varhany-cembalo-dirigování-liturgická praxe-základy zpěvu a muzikologie (FF UK), souběžně s tím se řadu let věnovala klasickému baletu pod vedením nezapomenutelné Dagmar Špryslové a krátce též scénickému tanci (Vysokoškolský umělecký soubor, dnes Taneční centrum Praha). Její „hudební mámou“ se stala pedagožka Alena Kuklová, rodačka z Poličky, díky níž neztratila radost z hudby a přibližně v devíti letech objevila tvorbu 20. století, zejména Bohuslava Martinů a Bély Bartóka. Za průnik do hudebně-analytického myšlení vděčí varhanici Miroslavě Svobodové, za překonání obav z improvizace Jitce Chaloupkové (Konzervatoř České Budějovice). V muzikologii se soustředila na hudbu starších období. Pracovala jako zástupkyně šéfredaktora Harmonie, spolupracovnice ČRo Vltava, editorka koncertních programů FOK, knihovnice Hudebního oddělení NK ČR. V současné době se věnuje vzdělávání svých dvou dcer a hudební publicistice (Harmonie, Czech Music Quaterly, FOK, Česká filharmonie, Pražské jaro), provozuje též autorský Dinin nevyvážený blog (dinasnejdar.blogspot.cz). Jejím nej- autorem je již od dětství Johann Sebastian Bach.

Jan Ladislav Dusík: Klavírní koncert Es dur op. 70, Sonáta fis moll op. 61  Elégie harmonique sur la mort du Prince Louis Ferdinand de Prusse

Podíváme-li se na životní data Jana Ladislava Dusíka (1760-1812), můžeme zapřemýšlet, do kterého stylového a národnostního "šuplíku" by měl patřit. Zaposloucháme-li se do jeho hudby, nejprve...

Antonín Dvořák: Ze Šumavy op. 68,  Legendy op. 59

Je podivuhodné, čeho je člověk schopen, když právě nemá zvlášť ohnivý pracovní zápal. Dvořákovo dílo Ze Šumavy op. 68 je toho dokladem. Šest charakteristických kusů vzniklo díky úspěchu...

Johann Sebastian Bach: Umění fugy BWV 1080,  Preludium a fuga B dur  na jméno B-A-C-H BWV 898

Glenn Gould byl přírodní úkaz a svým způsobem neuchopitelný fenomén. Dalo by se možná říci, že to byl nejnepřizpůsobivější umělec, jakého si můžeme představit, nebo přinejmenším jeden z nich...

Sergej Rachmaninov  / Maurice Ravel: Études-tableaux č. 1, 2  op. 39, č. 6, 2, 9 op. 33; Sonatine, Miroirs

Pohled na foto francouzské pianistky Lisy de la Salle nejprve prozradí, že jde o umělkyni velice mladinkou, přiznám se ale, že jsem nečekala, že až tak moc mladinkou (datum narození *1988 ve...

The Offertory

23. červen 2005
The Offertory

Smíšený vokální soubor Schola Hungarica se zformoval v roce 1969 a od té doby vydal téměř čtyřicet nahrávek. Zaměřuje se na chorální repertoár, a to především oblast sekvencí, tropů,...

Concerto Italiano: (Vivaldi, Marenzio,  A. Scarlatti, J. S. Bach, Händel, Monteverdi, Rossini) -

Concerto Italiano je soubor, který někdy sice může v posluchačích vyvolat velice rozdílné reakce, ale rozhodně se s ním nelze nudit. Na prvním CD svého kompletu představuje pod vedením...

Johann Friedrich Edelmann: Kvartety pro klavír a smyčce

Tato nahrávka přináší hned dvě zajímavosti: méně známého autora a méně známý nástroj. Obojí si zaslouží alespoň několik poznámek. Johann Friderich Edelmann (1749 - 1794) pocházel z alsaského...

Fryderyk Chopin: Sonáta č. 3 h moll op. 58, 12 etud op. 25, Trois nouvelles études

Pianista Nelson Freire nepatří k těm, kteří by své umění rádi stavěli na odiv. Je téměř typickým příkladem vnitřně vášnivého člověka, který hudbu prožívá silně emotivně, i když na první...

Fragments

7. červen 2005
Fragments

Paul Hillier připravil se souborem Theatre of Voices (založen v roce 1990) antologii křesťanských bohoslužebných zpěvů. Nenechme se mýlit názvem nahrávky, nejedná se o fragmenty ve...

Love's Illusion

22. červen 2005
Love's Illusion

Dámské pěvecké kvarteto Anonymous 4 tentokrát sáhlo po motetech z Kodexu Montpellier, pokladnice francouzské polyfonie 13. století. Průřez nejrůznějšími typy tohoto hudebního druhu je...

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam, poskytování funkcí sociálních médií a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.