Dina Šnejdarová

Dina Šnejdarová

Hudbě se věnuje přibližně od svých pěti let. Postupně prošla školením klavír-varhany-cembalo-dirigování-liturgická praxe-základy zpěvu a muzikologie (FF UK), souběžně s tím se řadu let věnovala klasickému baletu pod vedením nezapomenutelné Dagmar Špryslové a krátce též scénickému tanci (Vysokoškolský umělecký soubor, dnes Taneční centrum Praha). Její „hudební mámou“ se stala pedagožka Alena Kuklová, rodačka z Poličky, díky níž neztratila radost z hudby a přibližně v devíti letech objevila tvorbu 20. století, zejména Bohuslava Martinů a Bély Bartóka. Za průnik do hudebně-analytického myšlení vděčí varhanici Miroslavě Svobodové, za překonání obav z improvizace Jitce Chaloupkové (Konzervatoř České Budějovice). V muzikologii se soustředila na hudbu starších období. Pracovala jako zástupkyně šéfredaktora Harmonie, spolupracovnice ČRo Vltava, editorka koncertních programů FOK, knihovnice Hudebního oddělení NK ČR. V současné době se věnuje vzdělávání svých dvou dcer a hudební publicistice (Harmonie, Czech Music Quaterly, FOK, Česká filharmonie, Pražské jaro), provozuje též autorský Dinin nevyvážený blog (dinasnejdar.blogspot.cz). Jejím nej- autorem je již od dětství Johann Sebastian Bach.

Václav Luks - Bachova hudba je nezničitelná

Václav Luks patří dnes k našim nejvýraznějším osobnostem v oblasti staré hudby. Bez přehánění. Říká se o něm, že je naším nejlepším hráčem continua, navíc výborně ovládá hru na přirozený lesní...

Zpřítomnit okamžik

20. červen 2005

Pianista Piotr Anderszewski konečně trochu rozvlnil vody dokolečka omílaného klavírního repertoáru. Nic proti muzejnímu vystavování, ovšem je-li dostatečně vyvažováno. Svůj recitál ...

Baletománie

24. červen 2005

Baletní soubory se čas od času pokoušejí přiblížit publiku umění, jemuž se oddali, a nechávají nahlédnout do jeho tajů. Pro publikum jsou podobné projekty příjemným zpestřením, možností něco se ...

Pašije jako drama

24. červen 2005

Na Velký pátek se v Praze takřka ve stejnou dobu konala dvě provedení Bachových Janových pašijí. Zatímco jedny byly stejně jako vloni provedeny ve Stavovském divadle pod vedením Marka...

Provokující náhradník Hansjörg Albrecht

Varhaník Hansjörg Albrecht vás v několika vteřinách vyvede z jakýchkoli předsudků a utkvělých představ o tom, jak by měl vypadat reprezentant královského nástroje. Není ani příliš vážný, do sebe...

Johann Sebastian Bach: Varhanní skladby vol. 13

Dvoudesková "vonička" Bachových varhanních skladeb se tentokrát americkému interpretovi Kevinu Bowyerovi vydařila lépe než předešlá nahrávka. Dvě třetiny tohoto snímku (z celkového počtu 32...

Petr Eben: Faust, Čtyři biblické tance

Skladatele Petra Ebena, ani jeho varhanní dílo jistě není nutné českému posluchači, obzvláště milovníkům tohoto nástroje, nějak zvlášť představovat. V pořadí druhá nahrávka plánovaného souborného...

Wolfgang Amadeus Mozart: Klavírní sonáty C dur KV 545, Es dur KV 282, G dur KV 283, a moll KV 310

Musím se upřímně přiznat, že po zaznění prvních tónů Mozartovy klavírní Sonáty C dur KV 545, kterou hraje snad každé šikovnější dítě v hudební škole a potýká se s ní řada posluchačů...

Johann Sebastian Bach: Dobře temperovaný klavír  BWV 846-869, 1. díl

Je nesmírně potěšující, když osoba, jejíž jméno je pro řadu lidí zárukou kvality - u jiných zase následkem náhlého úbytku přejícnosti vyvolává mírné strnutí šíje -, nezneužívá svého vlastního...

Petr Eben: Hommage Ä Henry Purcell, Deset chorálních preludií, Momenti d'Organo, Malá chorální partita, Versetti, Due preludi festivi per organo, Mutationes pro jedny nebo dvoje varhany

Představí-li si člověk kompoziční rozpětí Petra Ebena, který dokáže kupříkladu složit jak funkční liturgickou hudbu, tak i roztomilé písničky k příběhům o medvídkovi Pú, nezbývá mu než tiše...

csenfrdeitptes

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam, poskytování funkcí sociálních médií a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.