
Dina Šnejdarová
Hudbě se věnuje přibližně od svých pěti let. Postupně prošla školením klavír-varhany-cembalo-dirigování-liturgická praxe-základy zpěvu a muzikologie (FF UK), souběžně s tím se řadu let věnovala klasickému baletu pod vedením nezapomenutelné Dagmar Špryslové a krátce též scénickému tanci (Vysokoškolský umělecký soubor, dnes Taneční centrum Praha). Její „hudební mámou“ se stala pedagožka Alena Kuklová, rodačka z Poličky, díky níž neztratila radost z hudby a přibližně v devíti letech objevila tvorbu 20. století, zejména Bohuslava Martinů a Bély Bartóka. Za průnik do hudebně-analytického myšlení vděčí varhanici Miroslavě Svobodové, za překonání obav z improvizace Jitce Chaloupkové (Konzervatoř České Budějovice). V muzikologii se soustředila na hudbu starších období. Pracovala jako zástupkyně šéfredaktora Harmonie, spolupracovnice ČRo Vltava, editorka koncertních programů FOK, knihovnice Hudebního oddělení NK ČR. V současné době se věnuje vzdělávání svých dvou dcer a hudební publicistice (Harmonie, Czech Music Quaterly, FOK, Česká filharmonie, Pražské jaro), provozuje též autorský Dinin nevyvážený blog (dinasnejdar.blogspot.cz). Jejím nej- autorem je již od dětství Johann Sebastian Bach.
Václav Luks - Bachova hudba je nezničitelná
23. červen 2005Pianista Piotr Anderszewski konečně trochu rozvlnil vody dokolečka omílaného klavírního repertoáru. Nic proti muzejnímu vystavování, ovšem je-li dostatečně vyvažováno. Svůj recitál ...
Baletní soubory se čas od času pokoušejí přiblížit publiku umění, jemuž se oddali, a nechávají nahlédnout do jeho tajů. Pro publikum jsou podobné projekty příjemným zpestřením, možností něco se ...
Na Velký pátek se v Praze takřka ve stejnou dobu konala dvě provedení Bachových Janových pašijí. Zatímco jedny byly stejně jako vloni provedeny ve Stavovském divadle pod vedením Marka...