Dina Šnejdarová

Dina Šnejdarová

Hudbě se věnuje přibližně od svých pěti let. Postupně prošla školením klavír-varhany-cembalo-dirigování-liturgická praxe-základy zpěvu a muzikologie (FF UK), souběžně s tím se řadu let věnovala klasickému baletu pod vedením nezapomenutelné Dagmar Špryslové a krátce též scénickému tanci (Vysokoškolský umělecký soubor, dnes Taneční centrum Praha). Její „hudební mámou“ se stala pedagožka Alena Kuklová, rodačka z Poličky, díky níž neztratila radost z hudby a přibližně v devíti letech objevila tvorbu 20. století, zejména Bohuslava Martinů a Bély Bartóka. Za průnik do hudebně-analytického myšlení vděčí varhanici Miroslavě Svobodové, za překonání obav z improvizace Jitce Chaloupkové (Konzervatoř České Budějovice). V muzikologii se soustředila na hudbu starších období. Pracovala jako zástupkyně šéfredaktora Harmonie, spolupracovnice ČRo Vltava, editorka koncertních programů FOK, knihovnice Hudebního oddělení NK ČR. V současné době se věnuje vzdělávání svých dvou dcer a hudební publicistice (Harmonie, Czech Music Quaterly, FOK, Česká filharmonie, Pražské jaro), provozuje též autorský Dinin nevyvážený blog (dinasnejdar.blogspot.cz). Jejím nej- autorem je již od dětství Johann Sebastian Bach.

Česká filharmonie, od New Yorku po Tokio vítána, v Praze doma

Česká filharmonie se na stránkách HARMONIE objevuje hojně, aby si však čtenáři mohli udělat o našem prvním orchestru úplný obrázek, musí mít možnost se seznamovat s jeho zahraničními aktivitami....

Chorál je jako perokresba

22. červen 2005
Chorál je jako perokresba

Schola Gregoriana Pragensis zahájila své působení roku 1987, v době, kdy zakotvení chorálu u nás se zdálo býti utopií. Letos slaví soubor již patnácté výročí koncertní činnosti, má natočeno...

Barokní inspirace

18. červen 2005

V FOK přejí staré hudbě. To je dobrá zpráva pro publikum, které takto zaměřené koncerty navštěvuje v hojném počtu, i pro interprety - zvláště tuzemské. Cyklus Barokní opera a oratorium je vhodně -...

Lars Ulrik Mortensen

18. červen 2005
Lars Ulrik Mortensen

Mortensen. Už melodie tohoto dánského příjmení - ať znamená cokoli - snadno vyvolá dojem, že osoba s ním spojená bude něčím zvláštní. Konec konců, kdo do sebe nechal vpustit trochu tolkienovského...

Piotr Anderszewski

22. červen 2005
Piotr Anderszewski

V pianistech aby se kritik vyznal. Mít úplný a vyčerpávající přehled o umělcích této stále se rozrůstající skupiny, nemusel by už člověk dělat v životě nic jiného. Při takovém množství je malý...

Praha - Popelka bez špiček?!

18. červen 2005

Vynikající "šmokovina", chtělo by se říci o pojetí Prokofjevova baletu Popelka v pražské Státní opeře (SOP). V choreografii šéfa baletu SOP Pavla Ďumbali a Pavla Šmoka ...

Studenská Růženka

22. červen 2005

Nejklasičtější z klasických baletů, Šípková Růženka (nebo Spící krasavice) P. I. Čajkovského je po Louskáčkovi - Vánočním příběhu dalším představením pražského Národního...

Libreto v proměnách staletí: Francouzská rozmanitost druhů

Po dvou sondách do významných etap italské libretistiky se nyní vypravíme do konkurenční a v mnohém odlišné Francie. Ve srovnání s Itálií probíhal vývoj francouzského operního básnictví plynuleji....

Jak na Händela

24. červen 2005

Po vyslechnutí Händelova oratoria Izrael v Egyptě (18. 2., kostel sv. Šimona a Judy v Praze) mě napadlo jediné: Tak takhle ne, přátelé! Začněme ale podle dobrých pravidel nejprve klady. Je...

Hilliard Ensemble - stará hudba jako nová

Britský vokální soubor Hilliard Ensemble patří k umělcům, pro které jako by některé hudební hranice neexistovaly. Putují časem ze středověku do současnosti, odtud se vrací zpět k renesanci, aby...

csenfrdeitptes

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam, poskytování funkcí sociálních médií a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.