Dina Šnejdarová

Dina Šnejdarová

Hudbě se věnuje přibližně od svých pěti let. Postupně prošla školením klavír-varhany-cembalo-dirigování-liturgická praxe-základy zpěvu a muzikologie (FF UK), souběžně s tím se řadu let věnovala klasickému baletu pod vedením nezapomenutelné Dagmar Špryslové a krátce též scénickému tanci (Vysokoškolský umělecký soubor, dnes Taneční centrum Praha). Její „hudební mámou“ se stala pedagožka Alena Kuklová, rodačka z Poličky, díky níž neztratila radost z hudby a přibližně v devíti letech objevila tvorbu 20. století, zejména Bohuslava Martinů a Bély Bartóka. Za průnik do hudebně-analytického myšlení vděčí varhanici Miroslavě Svobodové, za překonání obav z improvizace Jitce Chaloupkové (Konzervatoř České Budějovice). V muzikologii se soustředila na hudbu starších období. Pracovala jako zástupkyně šéfredaktora Harmonie, spolupracovnice ČRo Vltava, editorka koncertních programů FOK, knihovnice Hudebního oddělení NK ČR. V současné době se věnuje vzdělávání svých dvou dcer a hudební publicistice (Harmonie, Czech Music Quaterly, FOK, Česká filharmonie, Pražské jaro), provozuje též autorský Dinin nevyvážený blog (dinasnejdar.blogspot.cz). Jejím nej- autorem je již od dětství Johann Sebastian Bach.

Pod rohožkou: Simona Houda - Šaturová

Je trochu chaotický. Hodně věcí podřizuji svojí práci. V poslední době se ale snažím selektovat nabídky a plánovat si také volno. Potřebuji pročistit hlavu a nasbírat...

Nešťastná kombinace

20. červen 2005

Slova kritiků o akustických možnostech některých sálů jsou zřejmě pro naše koncertní pořadatele pouhý prach a popel. Potvrdilo se to i na recitálu pianisty...

Philip Picket o hudbě Alžbětinského divadla

PHILIP PICKETT je na umělce pocházejícího z Britských ostrovů velmi živý, temperamentní a rozhodně ne "suchý". Úspěšný hráč na dobové flétny spolupracoval s řadou známých ansámblů (například The...

Petr Iljič Čajkovskij

23. červen 2005
Petr Iljič Čajkovskij

Petr Iljič Čajkovskij byl osobností s velice rozsáhlou tvůrčí dimenzí. Dokázal v sobě objevit neuvěřitelné množství vnitřních poloh, které tlumočil svou hudbou, poloh, které zřejmě zůstaly...

Recitál bez efektů

16. červen 2005
Recitál bez efektů

Vystupovat ve Španělském sále Pražského hradu není zrovna záviděníhodná záležitost. Atmosféra prostoru se vším leskem a třpytem okamžitě vzbudí očekávání...

Víno, sýry a zpěv

17. červen 2005

Na začátku byla myšlenka ředitele Francouzského institutu v Praze Didiera Montagné propojit alespoň na jeden den minulost s přítomností: francouzskou Loiru s českou Vltavou, Františka I. s...

Barokní podvečer

20. červen 2005

Collegium Marianum vytrvale zásobuje pražské publikum přitažlivými projekty z oblasti "staré hudby", díky nimž se lze seznámit s řadou méně známých či zcela neznámých děl "tváří v tvář"....

Koželuh s kladívky

23. červen 2005
Koželuh s kladívky

Málokdy, pokud vůbec, se setkáte s umělcem, který se při hraní dokáže v určitých chvílích sám nad sebou skoro až pobaveně pousmát. Málokdy se setkáte s osobností, která možná ani neví, jak výraznou...

Objevování Michny

23. červen 2005
Objevování Michny

Jedním z prvních letošních příspěvků k "Roku české hudby" je snímek s dílem Adama Václava Michny z Otradovic, autora, který se u nás v poslední době těší zvýšenému interpretačnímu zájmu. Díky...

Vášnivý Sergej

19. červen 2005
Vášnivý Sergej

Večer 25. února patřila Dvořákova síň Rudolfina publiku, které si přišlo vyslechnout soubor Virtuosi di Praga a jejich hosty, houslistu Sergeje Krylova a pianistku Stefanii...

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam, poskytování funkcí sociálních médií a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.