
Marc Niubo
Ředitel Ústavu hudební vědy na Filozofické fakultě Univerzity Karlovy. Ve svém výzkumu se primárně věnuje hudební historiografii, odkrývání minulého, zkoumání skladeb, jejich příběhů, tvůrců, interpretů, kontextů, souvislostí. Jeho dlouhodobým badatelským tématem je italská opera v Praze, badatelsky se také věnuje duchovní hudbě – české i italské, ale primárně v domácím kontextu. Řadě dalších témat, jako např. hudba anglického či španělského baroka, dílo M. A. Charpentiera, W. A. Mozarta, Antonína Dvořáka, otázky provozovací praxe, edičních technik, hudební kritiky, se věnuje spíše příležitostně anebo primárně ve výuce Ústavu hudební vědy.
Značně rozdílná trojice autorů – Bach, Jiránek a Avison – poskytla repertoár prvnímu baroknímu podvečeru, které soubor Collegium Marianum nabízí v prostorách Týnské školy již desátým rokem.
Magdalena Kožená a Venice Baroque Orchestra
5. listopad 2010Pražský koncert Magdaleny Kožené, kterým zpěvačka a Andrea Marcon s Venice Baroque Orchestra zahájili 1. listopadu v pražském Rudolfinu nové koncertní turné, vyvolal navzdory vysoké ceně lístků obrovský zájem.
Claudio Monteverdi - Il ritorno d‘Ulisse in patria
5. listopad 2010Struny pdzimu letos uvedly lehce experimentální koncert, na kterém zazněla hudba barokní, klasicistní a romantická střídavě na dobových a moderních nástrojích. Koncert představoval vyvrcholení širšího projektu, Středoevropské hudební akademie (MEMA)...
Collegium Marianum potěšilo svou patronku a návštěvníky pražskojarního koncertu (14. 5., kostel sv. Šimona a Judy) repertoárem sestaveným převážně z mariánských skladeb vrcholného baroka. V centru stály takzvané mariánské antifony Jana Dismase Zelenky...
Výrazné obohacení dramaturgie Pražského jara představovalo nastudování Requiem Antonína Rejchy souborem Musica Florea pod vedením Marka Štryncla (29. 5., chrám Matky Boží před Týnem). Nehledě na kvality díla a nahrávku Supraphonu z konce 80. let...