
Marc Niubo
Ředitel Ústavu hudební vědy na Filozofické fakultě Univerzity Karlovy. Ve svém výzkumu se primárně věnuje hudební historiografii, odkrývání minulého, zkoumání skladeb, jejich příběhů, tvůrců, interpretů, kontextů, souvislostí. Jeho dlouhodobým badatelským tématem je italská opera v Praze, badatelsky se také věnuje duchovní hudbě – české i italské, ale primárně v domácím kontextu. Řadě dalších témat, jako např. hudba anglického či španělského baroka, dílo M. A. Charpentiera, W. A. Mozarta, Antonína Dvořáka, otázky provozovací praxe, edičních technik, hudební kritiky, se věnuje spíše příležitostně anebo primárně ve výuce Ústavu hudební vědy.
Philippa Jarousskyho nemusíme čtenářům HARMONIE nijak zvlášť představovat. Rozhovor s tímto dnes patrně nejsledovanějším francouzským kontratenoristou jsme nabídli v loňském zářijovém čísle a někteří jej možná slyšeli zpívat v minulém roce na zahajovacím koncertě Letních slavností staré hudby v Trojském zámku.
Dokonale zvládat písňový repertoár i operu dokážou jen skuteční mistři oboru. Pravda, ne každému typu hlasu je tato možnost dána, ale podstatnou roli zde hraje šíře hudební imaginace, sebekázeň a samozřejmě dokonale zvládnutá technika. To vše Anne Sofie von Otter má, navíc však i bohaté zkušenosti...
Soubor Discantus a jméno jeho umělecké vedoucí Brigitte Lesne má ve světě zvuk. Patří mezi několik málo čistě dámských ansámblů věnujících se na vysoké úrovni středověké hudbě...
Luigi Boccherini: Fandango, Sinfonie & La Musica Notturna di Madrid
25. říjen 2006Mateo Romero - Missa pro Defunctis, López de Velasco - Tota pulchra es
21. březen 2007Carl Ditters von Dittersdorf - Il Barone di Rocce Antica
24. duben 2007Dne 23. února 1607 psal Carlo Magno, úředník mantovského dvora, dopis svému bratrovi do Říma a kromě jiného mu sděloval: "Zítra večer nejjasnější pán kníže nechá zahrát komedii...