Markéta Vejvodová

Markéta Vejvodová

Působí od roku 2004 jako redaktorka Českého rozhlasu, v letech 2005–2009 působila jako redaktorka hudební redakce stanice Vltava. Připravovala hudebně publicistické pořady Telefonotéka, Euphonia, Slovo o hudbě, Studio M a další. Vystudovala hru na klavír na Pražské konzervatoři ve třídě Ilji Hurníka a HAMU v Praze pod vedením Jana Panenky a Petera Toperczera. V roce 1991 získala stipendium k ročnímu studijnímu pobytu v Paříži u předního francouzského klavíristy a pedagoga Dominiqua Merleta. Vedle sólových klavírních recitálů spolupracovala s L. Svárovským, J. Sukem, G. Demeterovou, I. Ženatým, P. Fischerem, aj. Nahrávala nebo koncertně vystoupila rovněž se SOČRem, Sukovým komorním orchestrem, aj. Doma se představila na festivalu Pražské jaro (1989), na Velikonočním festivalu Josefa Suka (1993), na Mladém pódiu (1994) a na festivalu Mladá Praha (1996). Působí zároveň v oblasti pořadatelství a organizace hudebních projektů. V letech 2008–2013 byla za Český rozhlas porotkyní rozhlasové hudební soutěže EBU New Talent. V České filharmonii v letech 2009–2013 vedla edukativní programy, v letech 2015–2017 byla ředitelkou Česko-francouzské akademie Telč, v současnosti působí jako redaktorka na stanici Český rozhlas Region. Od roku 2019 spolupracuje s Moravskou filharmonií Olomouc, kde dramaturgicky i koncepčně připravuje koncertní cyklus pro nastávající rodiče.

Dirigování se naučíte pouze zkušenostmi a vůlí stále objevovat

Jedním z vrcholů letošního MHF Pražské jaro byl koncert Bamberského symfonického orchestru, který 24. května ve Smetanově síni Obecního domu v Praze řídil šéfdirigent Jonathan Nott. Jejich provedení Mahlerovy Symfonie č. 1 D dur slibovalo mimořádný zážitek. Ostatně po vydaném kompletu Mahlerových symfonií byli Jonathan Nott spolu s Bamberskými symfoniky označováni za dokonalý „Mahler team“. V první polovině programu Bamberští symfonikové rovněž připomněli 150. výročí narození mnichovského rodáka Richarda Strausse...

Paavo Järvi: Vyrůstal jsem obklopen českou hudbou

Paavo Järvi je osobností, která je českému publiku velmi dobře známá. Jako hostující dirigent v minulosti několikrát vystupoval s Českou filharmonií. Jeho provedení Dvořákovy Symfonie č. 8 G dur, op. 88 „Anglické“ zakončilo letošní 69. ročník MHF Pražské jaro. Ovšem díla českých autorů můžeme na programu jeho koncertů vídat poměrně často i v zahraničí. Dne 3. června ve Smetanově síni Obecního domu v Praze pod jeho taktovkou Dvořákovu osmou rozezní Symfonický orchestr Hessenského rozhlasu.

Snažím se vší silou a energií různé projekty přivést na svět

Radka Baboráka už mnoho let známe jako hornistu, který v současném hudebním světě nemá konkurenci. Svou popularitu si vydobyl svým jedinečným stylem hry jako sólista i člen souboru Afflatus nebo Baborák  Ensemble, ale také jako sólohornista Berlínských filharmoniků v sezónách 2003-2010. V roce 2009 se ale rozhodl své působení v tomto prestižní orchestru ukončit, aby mohl svůj talent dále rozvíjet novými směry.

Mám pocit, že se vracím na oblíbené místo

Jarní donátorský galavečer pro festival Struny podzimu bude letos ve znamení vystoupení violoncellového mistra Yo-Yo My, který dne 27. dubna vystoupí ve Španělském sále Pražského hradu společně se svou dlouholetou klavírní partnerkou Kathryn Stott. Yo-Yo Ma do Prahy přijíždí po 21 letech, za tu dobu již ověnčený celkem šestnácti cenami Grammy jako jedna z největších žijících osobností oblasti klasické hudby, kterou s naprostou přirozeností propojuje s world music.

Julia Fischer: Jsem šťastná, že si dnes mohu vybírat, co, s kým a kde chci hrát

Mezinárodní hudební festival Pražské jaro má letos své první rezidenční umělce. Těžko dnes můžeme odhadnout, jestli byly na letošním programu nejdříve tři festivalové koncerty Julie Fischer, nebo jestli se tato fenomenální německá houslistka stala první pražskojarní rezidenční umělkyní až poté, co byla na světě letošní mimořádná dramaturgie… Julia Fischer totiž tentokrát přijíždí nejen jako sólistka, ale také jako komorní hráčka ve dvojroli houslistky a klavíristky. Cíl letošní dramaturgie je v tomto případě ale jednoznačný.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam, poskytování funkcí sociálních médií a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.