Markéta Vejvodová

Markéta Vejvodová

Působí od roku 2004 jako redaktorka Českého rozhlasu, v letech 2005–2009 působila jako redaktorka hudební redakce stanice Vltava. Připravovala hudebně publicistické pořady Telefonotéka, Euphonia, Slovo o hudbě, Studio M a další. Vystudovala hru na klavír na Pražské konzervatoři ve třídě Ilji Hurníka a HAMU v Praze pod vedením Jana Panenky a Petera Toperczera. V roce 1991 získala stipendium k ročnímu studijnímu pobytu v Paříži u předního francouzského klavíristy a pedagoga Dominiqua Merleta. Vedle sólových klavírních recitálů spolupracovala s L. Svárovským, J. Sukem, G. Demeterovou, I. Ženatým, P. Fischerem, aj. Nahrávala nebo koncertně vystoupila rovněž se SOČRem, Sukovým komorním orchestrem, aj. Doma se představila na festivalu Pražské jaro (1989), na Velikonočním festivalu Josefa Suka (1993), na Mladém pódiu (1994) a na festivalu Mladá Praha (1996). Působí zároveň v oblasti pořadatelství a organizace hudebních projektů. V letech 2008–2013 byla za Český rozhlas porotkyní rozhlasové hudební soutěže EBU New Talent. V České filharmonii v letech 2009–2013 vedla edukativní programy, v letech 2015–2017 byla ředitelkou Česko-francouzské akademie Telč, v současnosti působí jako redaktorka na stanici Český rozhlas Region. Od roku 2019 spolupracuje s Moravskou filharmonií Olomouc, kde dramaturgicky i koncepčně připravuje koncertní cyklus pro nastávající rodiče.

Lisa Batiashvili: Brahmsova hudba mi připomíná lidskou řeč

Gruzínská houslistka Lisa Batiashvili už ve svých 35 letech vystoupala ne nejvyšší schůdky světové kariéry. V roce 2005 debutovala s Newyorskou filharmonií a po více než 41 úspěšných společných koncertech se v loňské sezoně stala rezidenční umělkyní. Její pozici ve světové hudební špičce ztvrdilo i souběžné pozvání jako rezidenční umělkyně k NDR

Balady české a španělské v Novoměstské radnici propojily srdce Evropy s jižanským temperamentem

Velký sál Novoměstské radnice v Praze se stal už pátým rokem místem, které si pražské hudbymilovné publikum spojuje s letním hudebním festivalem Novofest.  Nové vedení radnice mělo velmi osvícený nápad využít tento překrásný renezanční sál s nádhernou akustikou i jedinečným geniem locipro každoroční akci, která by Pražanům druhého pražského obvodu nabídla kvalitní ucelenou koncertní řadu. Už

Jiří Bárta využil genius loci čáslavského kostela sv. Petra a Pavla k bachovskému rozjímání

Slovo Postludium má ve své podstatě vznešený význam. Po skončení bohoslužby Postludium uzavíralo hudební mši a svým improvizačním charakterem působilo jako uklidňující dohra.  Postludium může mít v tohoto ohledu i význam přenesený, v případě letošního MHF Kutná Hora 2015 byl skutečným Postludiem sólový recitál Jiřího Bárty. Pokud se na letošní kutnohorský festival podíváme jako na „hudební mši“, která začala „Preludiem“ v kapli Božího těla a následnými osmi koncerty publikum v jednotlivých hudebních zastaveních provedla

Zámek Slavkov – Austerlitz se o víkendu rozzářil oslavami 20. výročí festivalu Concentus Moraviae

Mezinárodní hudební festival 13 měst Concentus Moraviae 30. května zahájil svůj XX. ročník s tematickou dramaturgií na téma „Pojďme slavit!“. Pro přípravu dramaturgie letošního jubilejního ročníku pořadatelé povolali jednoho z nejprogresivnějších a v současné době také nejžádanějších evropských hudebních dramaturgů, Jelle Dierickxe. Tento belgický muzikolog a vůdčí osobnost několika prestižních zahraničních hudebních festivalů se netají tím, že mezi jeho hlavní koníčky patří poezie. Není divu, vyrůstal doslova obklopen knihami

Bachovy svity už hraji zcela spontánně

V Kutné Hoře v těchto dnech probíhá už osmý ročník mezinárodního hudebního festivalu, který se do povědomí hudbymilovného publika zapsal jako týden společného prožívání tvůrčí energie. Umělecký ředitel a violoncellista Jiří Bárta jako své stále hudební partnery každoročně zve vynikající české i zahraniční komorní hráče, kteří v Kutné Hoře společně prožívají intenzivní týden. Veškeré programy, které na koncertech zazní, jsou zkoušeny a připravovány až přímo na místě. Tím se z překrásných historických míst

Za forlanou na Zámek Slavkov – Austerlitz aneb Když se propojí benátský karneval s Francií a jižní Moravou

Festival Concentus Moraviae 30. května zahájil svůj XX. ročník s tematickou dramaturgií na téma „Pojďme slavit!“. Skutečným vrcholem oslav bude „Festa teatrale“ – celodenní program, který Zámek Slavkov – Austerlitz po celý nadcházející víkend rozezní hudbou i zpěvem, rozpohybuje tancem a vyzdobí květinami…. Pozornost přitahuje především sobotní večer, který v úvodu přinese představení „Forlana / benátská fiesta à  la française“. V historickém sále vystoupí soubor Collegium Marianum společně s věhlasnou tanečnicí Gudrun Skamletz. Uměleckou vedoucí Janu Semerádovou jsem zastihla brzo ráno po koncertě v Refektáři kláštera

Komorní večery v Zrcadlové kapli Klementina lákají publikum na jedinečné hudební zážitky spojené se skvělým vínem

V Zrcadlové kapli pražského Klementina se v úterý 26. května rozezněl další koncert nového celoročního cyklu komorních večerů. Pro roli dramaturga byl osloven náš přední klavírista Karel Košárek. Roli dramaturga si ke své koncertní činnosti od roku 2010 přibíral během každoroční přípravy festivalu Musica Holešov a v Zrcadlové kapli dnes může nově zúročit své zkušenosti. Karel Košárek má v Zrcadlové kapli

Hudební básně Viktora Ullmanna v podání Ireny Troupové

Koncert Ireny Troupové a Jana Duška měl výjimečnou atmosféru. Mramorový sál Clam-Gallasova paláce pro tento jedinečný program poskytl svůj „genius loci“… Celkový dojem večera spoluvytvářeli nejen umělci, ale také publikum zaplněného sálu. Program s názvem „Pocta Viktoru Ullmannovi“ přilákal především znalce života a umění tohoto výjimečného umělce 1. pol. 20 st. i náročné hudbymilovné posluchače. Jakoby se celý sál spolu s umělci pohroužil do společné meditace... Písně Viktora Ullmanna totiž na posluchače působí opravdu zvláštním dojmem a

Do Zrcadlové kaple Klementina se v úterý večer přenese nálada z Paříže počátku 20. století

V Zrcadlové kapli pražského Klementina se v úterý 26. května rozezní další koncert celoročního cyklu komorních večerů. Zrcadlová síň je v myslích Pražanů spojená převážně s koncerty pro „kolemjdoucí turisty“. Koncerty s předními umělci a originální dramaturgií tu zaznívaly také, ale spíše příležitostně. Nápad Národní knihovny, která v Klementinu sídlí, pořádat v tomto překrásném sále komorní koncerty po celý rok a s promyšlenou dramaturgií, lze pouze s potěšením přivítat. Pro roli dramaturga byl osloven náš přední klavírista Karel Košárek. Důvodů je více než dost. Karel Košárek je na poli komorní hudby vyhledávaným interpretem a zkušenosti

Sopranistka Irena Troupová spolu s klavíristkou Janem Duškem svým pondělním koncertem vzdají poctu Viktoru Ullmannovi

V pondělí 25. května proběhne v Mramorovém sále Clam-Gallasova paláce v Praze koncert s názvem „Pocta Viktoru Ullmannovi“. Večer bude součástí probíhající výstavy „Viktor Ullmann. Svědek a oběť apokalypsy“. Propojí tak dva nezávislé projekty, které mají společnou lásku, úctu i respekt k Ullmannovu dílu. Výstava představí dvě osudové etapy Ullmannova života, které úzce souvisí i s jeho dílem – Ullmannovu aktivní účast v bojích první světové války na italské frontě a o čtvrt století později internaci v koncentračním táboře Terezín, z něhož byl v říjnu 1944 odtransportován a zavražděn v Osvětimi. Autor výstavy, rakouský divadelní režisér

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam, poskytování funkcí sociálních médií a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.