Završení nestandardní koncertní sezony připravuje na pondělí 14. června Symfonický orchestr Českého rozhlasu a jeho šéfdirigent Alexander Liebreich. Ve Dvořákově síni uvede suitu z Janáčkovy opery Příhody lišky Bystroušky, v české premiéře Houslový koncert Toshia Hosokawy se sólistkou Veronikou Eberle a do třetice pak Zemlinského Lyrickou symfonii s pěvci Johannou Winkel a Adamem Plachetkou. Přímý přenos vysílá ČRo Vltava a také stanice sdružené v Evropské vysílací unii, živý stream bude k dispozici na facebookovém profilu SOČRu.
Toshio Hosokawa patří mezi asijskými umělci k těm, kteří se školili v západní Evropě a získané kulturní a kompoziční zázemí plně využívají, nicméně zároveň se nebrání ani inspiracím nacházeným v tradicích hudby svých zemí. Houslový koncert, který bude uveden v české premiéře, si u skladatele společně objednalo šest subjektů – vedle SOČRu festival v Grafeneggu, orchestry v Hongkongu, Tokiu, Hirošimě a s nimi také Hamburská státní filharmonie, jež dílo přednesla v dubnu ve světové premiéře. I tam byla sólistkou Veronika Eberle, která svůj part přednese i v Praze.
Roku 1924 mělo v Praze svou premiéru závěrečné dílo programu, Lyrická symfonie, patrně nejznámější a nehranější skladba Alexandra Zemlinského, někdejšího šéfdirigenta Nového německého divadla. V souladu s dobovým obdivem k Orientu sáhl po verších Rabindranátha Thákura. Vedle této inspirace je Lyrická symfonie také obrazem nenaplněné milostné touhy, reflexí Zemlinského nešťastné lásky k Almě Mahlerové, kterou poznal jako studentku kompozice. A do třetice je třeba připomenout nespornou hudební inspiraci v Mahlerově Písni o zemi. Zemlinského sedm písní pro baryton, soprán a orchestr, propojených do jednoho celku, přednesou se SOČRem a jeho šéfdirigentem německá sopranistka Johanna Winkel a basbarytonista Adam Plachetka, od roku 2010 stálý člen ansámblu Vídeňské státní opery.