pondělí, 11. březen 2019

Pokud mystiku, pak v pozdním Beethovenovi

Napsal(a) 

Jan Bartoš, foto Antonín Kratochvíl Jan Bartošfoto: Antonín Kratochvíl

Klavírní cyklus Hybatelé rezonance bude pokračovat 8. dubna v Anežském klášteře koncertem, na kterém Jan Bartoš zahraje Schubertovu Sonátu a moll a Beethovenovu Sonátu c moll a 6 bagatel. Hybatele rezonance uzavře v červnu Ivo Kahánek.

 

„Díla, která jsem vybral pro tento recitál, pro mě představují to nejhlubší, co v hudbě kdy vzniklo. Všechny tři skladby mají mnoho společného – vznikly ve stejné době, tzn. v průběhu let 1822 1823, a všechna nějakým způsobem reflektují smrt,“ komentuje výběr programu Jan Bartoš a dodává: „Pokud hudba může zprostředkovat mystický zážitek, v posledních Beethovenových skladbách jsme mu nejblíže.”

Jan Bartoš je držitelem doktorátu Akademie múzických umění v Praze a Professional Studies Certificate Manhattan School of Music v New Yorku. V roce 2009 debutoval v New Yorku v Beethovenově Koncertu pro klavír a orchestr Es dur s Manhattan Philharmonia. Ve stejném roce absolvoval sólová vystoupení v Carnegie Hall, Merkin Concert Hall, Juilliard School a Rockefeller University v New Yorku. Vedle svých uměleckých aktivit se věnuje též dramaturgii Prague Music Performance, jenž před sedmi lety založil a jenž kombinuje koncerty s mistrovskými kurzy a přednáškami. Cyklus Hybatelé rezonance uzavře 10. června Ivo Kahánek, který zahraje hudbu Johanna Sebastiana Bacha, Miroslava Kabeláče, Leoše Janáčka a Ludwiga Van Beethovena.

Komentáře

Czech English French German Italian Portuguese Spanish

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam, poskytování funkcí sociálních médií a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.