sobota, 7. září 2002

Pod rohožkou: dirigent Ondřej Kukal

Napsal(a) 

Pod rohožkou: dirigent Ondřej Kukal Pod rohožkou: dirigent Ondřej Kukal
Životní styl

Někdy trochu překotný - s pocitem stálého dluhu vůči práci i nejbližším.

Volný čas

S volným časem mám někdy problém. Plánuji a těším se, kolik toho nastuduji a přečtu, koho a co všechno navštívím, jak budu více a více se svými dětmi. A přitom mě stále hryže svědomí, že příprava na další koncert ještě zdaleka není u konce. Nejvíce na vše zapomenu a odpočinu si při pohybu. Nejraději hraji tenis, občas jezdím na kole. V synech mi rostou "parťáci" na fotbálek.

Pod rohožkou: dirigent Ondřej Kukal Pod rohožkou: dirigent Ondřej Kukal
Cestování

Jako většina hudebníků cestování nijak nevyhledávám - užiji si ho až dost.

Oblíbená místa

Jižní Čechy. Skoro si nedokážu představit, že bych zde nestrávil aspoň část dovolené.

Záliby

Mám rád a obdivuji malířství. Malířům někdy jejich možnost "pevného objektu" závidím.

Knihy

Doba dovolených pro mne znamená čtení různých "Pamětí". Nyní tedy Seifertovy a Berliozovy a také o osudových láskách Bedřicha Smetany.

Kino

Chodím málo, naposledy jsem byl s dětmi na filmovém Harry Potterovi.

Technika

S počítačem komunikovat neumím, má schopnost obsluhovat přístroje skončila u faxu.

Jídlo

Dokážu jíst skoro pořád špagety - trochu tím ničím své blízké.

Sport

Jako kluk jsem moc chtěl hrát tenis. Kvůli houslím to nešlo, tak jsem se alespoň naučil zpaměti výsledky Jana Kodeše.

Auto

Neřídím rád. Když jsem ještě hrál v kvartetu, najeli jsme po Evropě tisíce kilometrů, a to mi stačilo. Přiznám se, že se začínám obávat i letadla. Nejraději mám vlak.

Roční období

Podzim, když se povede.

SRDCOVÁ SEDMA

A. Honegger: Symfonie č. 1 - 5, ČF, Baudo

A. Dvořák: Svatební košile

P. Eben: Pragensia, Pražští madrigalisté

L. van Beethoven: Houslový koncert

A. Schönberg: Komorní symfonie op. 9 a další skladby

P. I. Čajkovskij: Houslový koncert, Oistrach

A. Dvořák, J. Suk: Serenády, ČKO, Vlach

Dina Šnejdarová

Hudbě se věnuje přibližně od svých pěti let. Postupně prošla školením klavír-varhany-cembalo-dirigování-liturgická praxe-základy zpěvu a muzikologie (FF UK), souběžně s tím se řadu let věnovala klasickému baletu pod vedením nezapomenutelné Dagmar Špryslové a krátce též scénickému tanci (Vysokoškolský umělecký soubor, dnes Taneční centrum Praha). Její „hudební mámou“ se stala pedagožka Alena Kuklová, rodačka z Poličky, díky níž neztratila radost z hudby a přibližně v devíti letech objevila tvorbu 20. století, zejména Bohuslava Martinů a Bély Bartóka. Za průnik do hudebně-analytického myšlení vděčí varhanici Miroslavě Svobodové, za překonání obav z improvizace Jitce Chaloupkové (Konzervatoř České Budějovice). V muzikologii se soustředila na hudbu starších období. Pracovala jako zástupkyně šéfredaktora Harmonie, spolupracovnice ČRo Vltava, editorka koncertních programů FOK, knihovnice Hudebního oddělení NK ČR. V současné době se věnuje vzdělávání svých dvou dcer a hudební publicistice (Harmonie, Czech Music Quaterly, FOK, Česká filharmonie, Pražské jaro), provozuje též autorský Dinin nevyvážený blog (dinasnejdar.blogspot.cz). Jejím nej- autorem je již od dětství Johann Sebastian Bach.

Komentáře

Harmonie vychází za podpory

Ministerstvo kultury ČRNadace Český hudební fondNadace Leoše JanáčkaNadace Bohuslava Martinů

 

Naši partneři

Muzikus - magazín nejen pro muzikantyAlterecho - platforma pro současnou hudební kulturu

Chcete inzerovat? Máte dotaz?

+420 266 311 700

Novinky emailem

csenfrdeitptes

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam, poskytování funkcí sociálních médií a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.