Po uzávěrce s Markem Vrabcem, ředitelem Mezinárodního festivalu Struny podzimu

Jak byste charakterizoval letošní ročník festivalu? Převládá nějaký styl, zacílení, atmosféra? Program festivalu Struny podzimu představuje osobitý hudební mikrokosmos, který na relativně komorním půdorysu tří koncertů ve třech řadách představuje námi garantovaný výběr toho, co považujeme za významné, inspirativní. Na festivalu Struny podzimu zní jazz, klasická hudba, stará hudba, kultivovaný crossover v podání silných interpretačních osobností v nejkrásnějších koncertních sálech hlavního města.

K festivalové dramaturgii bezesporu patří projekty, které vznikají takzvaně na míru Strunám podzimu. Klademe velký důraz na spolupráci mezi hudebníky, které spojuje podobný umělecký názor nebo přístup, přestože působí v jiném hudebním světě. Letos připravujeme tři takovéto projekty: koncert legendární izraelské písničkářky Chavy Alberstein s hosty ze skupiny Čechomor v pražském Rudolfinu nebo zbrusu nový projekt Lenky Dusilové s Clarinet Factory a jazzovou pianistkou Beátou Hlavenkovou v Pražské křižovatce. Zajímavý bude jistě také závěrečný koncert v Rudolfinu, v němž své rozdílné přístupy k interpretaci zkonfrontují Jiří Pavlica se svou cimbálovou muzikou Hradišťan s Joelem Frederiksenem a jeho ansámblem Phoenix.

Jaká kritéria jsou pro vás rozhodující pro výběr daného umělce? Osobitost a vysoká interpretační kvalita.

V letošním roce se ve festivalovém programu objevila i nová řada Spotlight. Nová série nám má umožnit každoročně pražskému publiku představit jednoho mimořádně talentovaného umělce do 25ti let, který je na prahu hvězdné dráhy. Prvním bude rakouský multiperkusionista Martin Grubinger, který vystoupí v holešovické La Fabrice. (sm)

Sdílet článek: