úterý, 14. říjen 2003

World Melodies

Při poslechu recenzovaného titulu se mi vybavilo spojení - typicky užitková deska, velmi kultivovaná tapetová budba. Díky vesměs výborným instrumentalistům, kteří jsou s výjimkou Bohuslava Matouška členy České filharmonie, má nahrávka vysokou úroveň, bohužel pouze interpretační. Aranžmá známých "pecek" od Václava Pokorného sice nejsou špatná, ale v několika případech si měl producent svůj záměr možná lépe rozmyslet (Musorgského Promenáda z Obrázků z výstavy , tradicionál Greensleeves ). Jestliže chtěl vydavatel vytvořit pohodovou desku, nemající žádné umělecké ambice, k vínu, jídlu, k povídání, tak svůj cíl výborně naplnil. Není to ale málo na tak výborný soubor, se kterým hraje dokonce jeden světově uznávaný houslista?

Vydavatel: Artesmon

Stopáž: 56:40

Nahráli: Czech Philharmonic Octet (Bohuslav Matoušek - 1. housle, Zdeněk Zelba - 2. housle, Jan Šimon - viola, František Host - violoncello, Jiří Hudec - kontrabas, Ivan Doksanský - klarinet, Jaroslav Kubita - fagot, Zdeněk Divoký - lesní roh)

Mým rodným městem jsou Pardubice, kde jsem se učil hrát na housle a violu. Housle a zpěv jsem studoval na Konzervatoři pro mládež s vadami zraku v Praze. V témže městě absolutorium oboru hudební věda na FF UK. Do pracovního procesu vstoupiv ještě před vysokou školou ročním pobytem v Pěveckém sboru AUS. Po skončení muzikologie, kde moji diplomovou práci vedl Petr Eben, nastoupil jsem v roce 1984 do knižní redakce nakladatelství Editio Supraphon. Od roku 1989 jsem působil několik let v Pěveckém sboru Českého rozhlasu. Po jeho vymazání z českého hudebního života  jsem se stal v roce 1994 členem týmu, později šéfredaktorem časopisu Harmonie, který se brzy stal nejlepším tištěným hudebním médiem České republiky. Jsem partnerem manželky nejlepší ze všech, otcem tří dětí a dědečkem (zatím) sedmi vnoučat.