pondělí, 10. říjen 2005

Wolfgang Amadeus Mozart - Symfonie č. 38 D dur "Pražská" - Ludwig van Beethoven - Symfonie č. 7 A dur op. 92

Wolfgang Amadeus Mozart: Symfonie č. 38 D dur Wolfgang Amadeus Mozart: Symfonie č. 38 D dur
Pražský komorní orchestr, Ahn Ji-Hoon. Produkce: neuvedeno. Text: Č, A. Nahráno: 2004. Vydáno: 2004. TT: 64:39. DDD. 1 CD Studio Matouš MK 0804 - 0 031.

V souladu s názvem orchestru je tato nahrávka velkých symfonií uměřená a komorní, prakticky bez heroického patosu a dramatického napětí. Je to plně v souladu s trendem posledních desetiletí, kdy se hlavně pod vlivem historicky poučené interpretace volí menší obsazení a střídmější zvuk. Na druhou stranu se orchestr nevzdává tradičních ctností českých muzikantů. Po zvukové stránce je nahrávka velmi pěkně propracovaná, se všemi detaily a jemným lahodným zvukem. Platí to o smyčcích stejně jako o sólových dřevěných nástrojích.

Rukopis korejského dirigenta jménem Ahn Ji-Hoon zatím spíš potvrzuje to, co se traduje o asijských dirigentech a orchestrech. Přes všechny zmíněné klady totiž působí nahrávka trochu jednotvárně. Zvuk je sám o sobě stylový, sytý a šťavnatý - je proto škoda, že rozvržení temp a stavba frází není živější. U těchto velmi často nahrávaných skladeb bych přivítal nápaditější pojetí. Pečlivost působí místy školsky, i když k této hudbě jinak samozřejmě patří. Pokorou vůči stylu, zaujetím a muzikálností by se ale snímek řadil mezi ty vydařené a pětatřicetiletý dirigent může ještě uzrát a překvapit.

Vydavatel: Studio Matouš

Stopáž: 64:39

Nahráli: Pražský komorní orchestr, Ahn Ji-Hoon

Jindřich Bálek

Od roku 2004 pracuje v Českém rozhlase, z toho deset let v Redakci kulturní publicistiky a od roku 2014 v Redakci vážné hudby. Zabývá se hudební dramaturgií, kritikou i publicistikou. Pochází z Teplic, kde vystudoval gymnázium; je absolventem Institutu základů vzdělanosti UK, a oboru filosofie na FF UK v Praze.