čtvrtek, 11. červenec 2002

Wolfgang Amadeus Mozart: Opera Arias

Sandrine Piau patří do generace zpěvaček, do níž patří u nás Magdalena Kožená, v Itálii Cecilia Bartoli a v Německu například Christine Schäfer, které začaly během 90. let tlačit na zavedené vokální hvězdy tak zvané autentické interpretace až je nakonec na špičce vystřídaly. K jejímu životopisu jen dvě důležité informace: na pařížské konzervatoři studovala i harfu, což jí jistě rozšířilo hudební dimenze, a vokální umění ji učil samotný guru interpretace barokní hudby William Christie. Ostatně s jeho souborem Les Arts Florissants slavila první úspěchy. Vloni podepsala exkluzivní kontrakt s firmou NaĘve a toto mozartovské album je prvním výsledkem spolupráce - a je to triumf. Sandrine Piau má lehký, úžasně ohebný, stříbřitý soprán, který sice není příliš objemný, zato má nevšední barvu, pohyblivost a ona sama schopnost vcítění do obsahu toho, co právě zpívá. Je do jisté míry podobný sopránu Christine Schäfer, ale hlas Francouzky je podle mého mínění něžnější a příjemnější. Její široký intelektuální záběr jí umožňuje skvěle interpretovat jak italské, tak německé texty a je dobrým předpokladem pro pozdější výlety do komorního světa písní. Povšimněte si v přehledu dramaturgie CD, že zde není ani jedna z neustále nahrávaných árií z Dona Giovanniho a Figarovy svatby , které údajně zaručují prodejní úspěch desky. Myslím, že to ani nepotřebuje. Bude se prodávat dobře i v této podobě. Málem bych opomněl ocenit hru orchestru, který sice není tak medializován jako například jeho němečtí konkurenti (Akademie fr Alte Musik Berlin, Musica Antiqua Köln), ale rozhodně nehraje hůř.

Vydavatel: Astrée Naive / Classic

Stopáž: 64:14

Nahráli: Sandrine Piau - soprán, Freiburger Barokorchester, Gottfried von der Goltz