pátek, 13. prosinec 2002

Wolfgang Amadeus Mozart: Houslové koncerty č. 1 B dur K207, č. 3 G dur K216, č. 4 D dur K218

Napsal(a) 

booklet booklet
Když jsem před několika lety slyšel v Praze hrát Viktorii Mullovu Mozarta, tak jsem byl poněkud zklamán jejím stylovým pojetím a přístupem k notovému zápisu. O to větší překvapení jsem zažil při poslechu její nové desky věnované cele Mozartovi. Fotografie ve free stylu konvenují s nahrávkou pouze v sympatické uvolněnosti a vzdušnosti. Jinak naopak respektuje stylové požadavky historicky poučené interpretace. Ovšem toto "zkáznění" je do jisté míry relativní. Mullova patří totiž mezi ty špičkové umělce, kteří nejsou otroky tak zvané historické autentičnosti, jejichž respekt vůči autografu není už dogmatem a kteří dokážou budovat tvůrčí, velmi individuální a emocionální "nadstavbu". Ono spojení "starého a moderního", v tomto případě 18. a 21. století, platí i pro známý Orchestr osvícenství . Takový přístup má však smysl a je pro posluchače vzrušující pouze tehdy, když je hra technicky bezchybná a dýchá z ní maximální zaujetí a nadšení. V tom případě pak taková nahrávka posouvá vývoj interpretace dopředu. Viktoria Mullova měla při restrukturalizaci firmy Philips na součást společnosti Decca Music Group to štěstí, že jí byl kontrakt prodloužen a ona může dále nahrávat pro kvalitní firmu. Díky tomu se teď můžeme těšit i tímto Mozartem.

Vydavatel: Philips / Universal Music

Stopáž: 66:02

Nahráli: Viktoria Mullova - housle, dirigování, Orchestra of the Age of Enlightenment

Body: 5 z 6

Luboš Stehlík

Narodil se 20. dubna 1957 v Pardubicích. Housle a zpěv studoval na Konzervatoři pro mládež s vadami zraku v Praze. V témže městě absolvoval obor Hudební věda na FF UK. Do pracovního procesu vstoupil ještě před vysokou školou ročním pobytem v Pěveckém sboru AUS. Po skončení hudební vědy, kde jeho diplomovou práci vedl Petr Eben, nastoupil coby redakční benjamínek v roce 1984 v nakladatelství Editio Supraphon – oddělení knih o hudbě,  kde redigoval ledacos, od Encyklopedie jazzu a moderní populární hudby až po Cimrmana v říši hudby. Po roce 1989 působil několik let v Pěveckém sboru Českého rozhlasu. Po jeho  vymazání z českého hudebního života se stal v roce 1994  nejdříve redaktorem a poté šéfredaktorem časopisu Harmonie, který se brzy stal nejlepším tištěným hudebním médiem České republiky. Je partnerem nejlepší manželky ze všech, otcem tří dětí a dědečkem raději nespecifikovaného počtu vnoučat.

Komentáře

Czech English French German Italian Portuguese Spanish

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam, poskytování funkcí sociálních médií a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.