The Story of Job

Chorální zpěvy vycházející z biblické knihy Job jsou na nové desce souboru Schola Hungarica rozděleny podle své liturgické funkce. Tři nokturna nočních modliteb hodinkového officia obsahují antifony, žalmy, čtení a responsoria, jako předěly jsou na nahrávce použity renesanční polyfonní skladby (T. L. Vittoria a R. Parsons). Nokturna předjímá antifona Cum audisset Job a starořímské offertorium Vir erat in terra Hus (Byl muž v zemi Úsu ). Všechny zpěvy pocházejí z maďarského antifonáře z doby kolem roku 1360, pouze offertorium Vir erat se nachází ve starořímském graduálu ze 13. století (pro znalce Vat. lat 5319).

Schola Hungarica tentokrát nejenže přináší zajímavý výběr repertoáru, který navíc kombinuje s renesanční polyfonií (zvlášť příhodné, obáváte-li se, že by na vás dříve či později jednohlasu přece jen bylo moc), ale také oproti předešlému snímku Offertorium podstatně kvalitnější interpretaci. Výrazné zlepšení zaregistrujeme v mužské sekci souboru, jejichž vstupy jsou nyní ve zvuku i barvě kompaktnější a intonačně jistější. Ženská část Scholy je sice pořád ještě o krůček napřed, rozdíl už zde však není tak patrný. Velkým plusem snímku je navození quasi liturgické atmosféry, čemuž napomáhá i zvukově-technické řešení (blíže či vzdáleněji znějící hlasy). Hlasy maďarského souboru jsou vzdušné, ne-sólově lehké a skutečně působí, jako by šlo o jakýsi druh kvalitní klášterní produkce. Díky tomu stačí jen zavřít oči a nechat se s křesťanským jednohlasem přenést o pár století zpět.

Vydavatel: Hungaroton / Panther

Stopáž: 62:32

Nahráli: Schola Hungarica, László Dobszay, Janka Szendrei