booklet
I když se může zdát, že ženskému pěveckému nebi kralují sopranistky a nižší ženské hlasy jsou povětšinou schovány v jejich stínu, a nejsou tudíž pro veřejnost až tak atraktivní, najdeme v repertoáru pro alt řadu krásných rolí či jednotlivých árií. Důkazem toho může být i tato nahrávka, na níž se posluchačům představuje mladá americká pěvkyně
Stephanie Blythe . Přestože toto jméno u nás dosud není dostatečně známé a proslavené a pro mnohé může být úplnou novinkou, nesetkáváme se zde s umělkyní druhořadé kvality. Její temně zabarvený alt měli například možnost obdivovat posluchači předních operních domů, mimo jiné i Metropolitní opery. Zkušenosti sbírala i po boku nejvýznamnějších současných dirigentů (James Levine, Sir Charles Mackerras, Mstislav Rostropovich a další). Překvapující je i její široký repertoárový záběr zahrnující hudbu od 17. do 20. století. Přes tuto velkou repertoárovou rozmanitost se však altistka rozhodla svůj debut na poli zvukových nahrávek věnovat hudbě vrcholného baroka a jeho předním představitelům - Bachovi a Händelovi. A nutno říci, že tato volba byla velmi šťastná. Například již úvodní známá árie
Ombra mai fu z Händlovy opery
Xerxes dává vyniknout sametovému hlasovému témbru pěvkyně a nenechává na pochybách o jejím umění kantilény. Zřejmě největším prubířským kamenem v barokní hudbě pro velké a temněji zabarvené nižší hlasy jsou však hybnější a bohatě zdobené pasáže, které u leckterých interpretů působí těžkopádně. I tato úskalí virtuózních úseků ale altistka zvládá bez sebemenšího zaváhání, čehož dokladem mohou být například méně známé Händelovy árie
Iris, hence away z oratoria
Semele , či
Al lampo dell'armi z opery
Julius Caesar . Vynikající pěvecký výkon ještě podtrhuje spolehlivý a citlivý doprovod francouzského souboru
Ensemble Orchestral de Paris pod vedením
Johna Nelsona .
Vydavatel: Virgin Classics / EMI Czech Republic
Stopáž: 71:45
Nahráli: Stephanie Blythe - alt, Ensemble Orchestral de Paris, John Nelson
Body: 5 z 6