pátek, 24. prosinec 2004

Silvie Hessová, Daniel Wiesner: Smetana, Dvořák, Suk, Janáček

Deska přináší dvě dobré zprávy. Zaprvé je skvělé, že v době krácených rozpočtů, rušení nebo slučování firem se najde společnost, která se kromě jazzu rozhodne vydávat i klasiku. Zadruhé: dává šanci prosadit se na náročném trhu i lidem, kteří nepatří do úzkého kruhu "vyvolených" pro domácí nahrávky. Oba protagonisté této desky moc gramofonových šancí zatím neměli a rozhodně ji nepromarnili. Poctu české hudbě vzdali očekávaným repertoárem na velmi slušné úrovni. Silvie Hessová se mě svou temperamentní, energickou hrou zaujala nejvíce v Janáčkovi (Houslová sonáta ), ale ani v dalších skladbách vysloveně nezklamala (Smetana: Z domoviny , Dvořák: Romance , Suk: Čtyři kusy ). Konkurenčních nahrávek však není málo, a tak to nebude mít lehké. Dojem z jejího příjemného projevu mi sice trochu kalilo často jednotvárné, jakoby nervózní vibrato, tak příhodné v Janáčkovi, ale celek byl pozitivní. Daniel Wiesner se rozhodně vedle houslistky neztratil. Hraje velmi suverénně a místy kráčel v čele snad až příliš sebevědomě.

Vydavatel: Cube Bohemia

Stopáž: 58:23

Nahráli: Sulvie Hessová - housle, Daniel Wiesner - klavír

Mým rodným městem jsou Pardubice, kde jsem se učil hrát na housle a violu. Housle a zpěv jsem studoval na Konzervatoři pro mládež s vadami zraku v Praze. V témže městě absolutorium oboru hudební věda na FF UK. Do pracovního procesu vstoupiv ještě před vysokou školou ročním pobytem v Pěveckém sboru AUS. Po skončení muzikologie, kde moji diplomovou práci vedl Petr Eben, nastoupil jsem v roce 1984 do knižní redakce nakladatelství Editio Supraphon. Od roku 1989 jsem působil několik let v Pěveckém sboru Českého rozhlasu. Po jeho vymazání z českého hudebního života  jsem se stal v roce 1994 členem týmu, později šéfredaktorem časopisu Harmonie, který se brzy stal nejlepším tištěným hudebním médiem České republiky. Jsem partnerem manželky nejlepší ze všech, otcem tří dětí a dědečkem (zatím) sedmi vnoučat.