Petr Saidl: Songe du Poisson – Bellinati, Dyens, Brouwer, Lauro, Domeniconi, Piazzolla

Na hře Petra Saidla je znát, že tahle hudba mu opravdu sedí. Neomezuje ho žádný technický problém, hraje bravurně a naprosto přirozeně. Celá nahrávka je perfektně zvukově vyrovnaná. Tato kvalita vychází nejen z interpretova frázování, vedení hlasů a vlastností nástroje, ale je umocněna i výbornou prací, kterou při natáčení odvedlo Studio Principium. Specializace právě na kytaru je na výsledku znát. Petr Saidl si tak může dovolit zajímavě pracovat s barvou zvuku i při úderech na korpus nástroje v Bellinatiho skladbě Jongo . Při poslechu na kvalitnějším přístroji zachytíme i drobné šumy provázející hru a místy i interpretovo dýchání. To ovšem vůbec není na škodu, naopak – přispívá to k autentičnosti nahrávky. Přímo u nás doma se odehrává „živý“ koncert se vším všudy. Nápaditý je i závěrečný bonus – dvě části z Piazzollovy Histoire du tango , jež je známa především v obsazení kytara – flétna. Na tomto CD se k Petru Saidlovi přidává violista Milan Řehák a tón jeho nástroje přináší těmto skladbám novou zvukovou kvalitu. Kombinace violy a kytary zní velmi dobře, oba nástroje jsou si blízké svou altovou polohou. Interpreti jsou výborně sehraní, a tak by bylo pro posluchače jistě velmi zajímavé, kdyby se jim podařilo přijít s rozsáhlejším projektem, než jsou dvě bonusové skladby na sólové desce.

Dramaturgie CD je velmi zdařilá. Celá deska má příjemnou atmosféru, kterou dotváří i graficky nápadité zpracování obalu a bookletu. Na poslech CD působí kompaktním dojmem, ale rozhodně nenudí. Mohu ho tak vřele doporučit nejen těm, kteří už propadli kouzlu šesti strun.

Vydavatel: Studio Principium

Stopáž: 53:44