neděle, 28. duben 2002

Max Reger: Písně

Setkání s písněmi Maxe Regera nebývá tak časté, aby nepůsobilo při novém poslechu svou zvláštní emocionalitou, aby nebylo vždy znovuobjevením, aby nepřinášelo asociace na písně jeho předchůdců či vrstevníků. Třicet písní je výběrem z tří set, které autor napsal, výběrem protínajícím celoživotní tvorbu (od op. 4 po op. 98), a tím je i jistým posluchačským luxusem. Kdo má rád Regera nebo speciálně pěveckou interpretaci písní, tak nebude s koupí váhat ani chvíli, protože mezzosopranistka Frauke May s pianistou Bernhardem Renzikowskim je provádějí s perfektní procítěností bezchybné profesionality. Kdo málo zná písně z přelomu 19. a 20. století nebo je fixován na Richarda Strausse, pro toho bude tato nahrávka svým způsobem objevem, uceleným pohledem na tvorbu skladatele trochu opomíjeného, ve své době ale ceněného. CD jeho písní doplňuje pohled na písňovou kompoziční tvorbu z doby, kdy kromě Straussových písní známe třeba písně Hugo Wolfa, Alexandra Zemlinského či Arnolda Schönberga. Výběr z Regerových písní umožňuje poznat všechny polohy skladatelova "písňového světa", od introvertních meditačních zamyšlení až po písně určené dětskému naslouchání. Pěvecké ztotožnění se mezzosopranistky s touto obsahovou paletou je obdivující, její hlas samotný, kromě krásného barevného altového clonění, má velmi dobrou techniku a spolu s klavíristovým souzněním dává více než poučný hudební zážitek.

Vydavatel: Arte Nova Classics / BMG

Stopáž: 61:25

Nahráli: Frauke May - mezzosoprán, Bernhard Renzikowski - klavír