čtvrtek, 15. září 2011

Markéta Mátlová - Music Moments

Markéta Mátlová - Music Moments (Černohorský, Dowland, Händel, Mozart, Campion, Vivaldi, Bach) Markéta Mátlová - Music Moments (Černohorský, Dowland, Händel, Mozart, Campion, Vivaldi, Bach)

(Černohorský, Dowland, Händel, Mozart, Campion, Vivaldi, Bach)

Markéta Mátlová – soprán, Přemysl Vacek – loutna, Eva Tornová – cembalo, Musica Divina, Vivaldi Orchestra Praga, Český národní symfonický orchestr, Lubomír Mátl – dirigent. Text: Č, A, I, N. Nahráno: 2010, Studio 1 ČNSO, Praha. Vydáno: 2011. TT: 69:40. 1 CD CDE 004.

Debutová deska Markéty Mátlové , která právě končí studium na HAMU v Praze, byla pro mě překvapením. Byl jsem překvapen příjemným, zdravým hlasem, který skrývá možnosti nadějného rozvoje. Typově bych jej přirovnal k Martině Jankové, přičemž je zřejmé, že musí ještě na sobě hodně pracovat a zrát. Na druhé straně jsem byl překvapen, že se rozhodla pro profilové CD už teď, kdy ji čeká ještě hodně práce a ne vše je na desce v odpovídající kvalitě. (Program byl asi tvořen při vědomí, že zpěvačka potřebuje desku, kterou by se mohla prezentovat před agenturami, uměleckými partnery a orchestry.) Ne vše zvládá tak, aby stála vysoko nad technickými nároky interpretované hudby. To je hlavně případ Mozartova moteta Exultate, jubilate . Velmi dbala na stylovou čistotu a většinou se jí to podařilo. Nejvíce se mi líbil její výlet do hudby anglické renesance (Dowland, Campion), jenž byl pozoruhodně kvalitní. Hned po Magdaleně Kožené nejlepší interpretace, jakou jsem od české zpěvačky slyšel. Markétu Mátlovou, zdravý plod známé hudebnické rodiny, může čekat úspěšná kariéra.

Body: 2 z 6