úterý, 4. duben 2006

Johann Adolf Hasse: Sonáty a Triové sonáty

Johann Adolf Hasse: Sonáty a Triové sonáty Johann Adolf Hasse: Sonáty a Triové sonáty

Epoca Barocca . Produkce: Uwe Walter. Text: A, N, F, I. Nahráno: 10/2001 Cologne. Vydáno: 2004. TT: 66:15. DDD. 1 CD Chandos CHAN 0711 (distribuce Panther).

Předkládané CD přináší premiéru nahrávky šesti komorních sonát německého skladatele Johanna Adolfa Hasseho (1699 - 1783). Sonáty jsou určeny jednomu až třem nástrojům s doprovodem bassa continua. Komorní skladby tohoto autora, ve své době nebývale proslulého a všeobecně přijímaného jako operního skladatele, představují jak pro hráče, tak pro posluchače oblast spíše nenáročné hudby, vyznačující se přirozenými a kouzelnými melodiemi, jednoduchostí a radostným pohledem na svět, kterým jen zřídkakdy projde nepatrný stín. Deset let starý soubor Epoca Barocca užívá výhradně originálních dobových nástrojů či jejich kopií a hraje ve složení: Alessandro Piqué - hoboj, Christian Leitherer - chalumeau, Sergio Azzolini - fagot, Margarete Adorf - housle, Ilze Grudule - violoncello, Christoph Lehmann - cembalo a varhany. Zde se ukázal být ideálním interpretem tohoto mírně odlehčeného žánru. Hra souboru Epoca Barocca v žádném případě nepostrádá lehkost, eleganci a roztomilost a jejím nejvyšším nárokem se zdá být bezstarostná a delikátní zábava. Galantní a nekonfliktní atmosféra prostupuje bez výjimky všechny věty celého snímku a po delším poslechu se stává dosti jednostrunnou. Hledáte-li však pouze příjemnou hudbu k odpočinku a rozptýlení, pak je toto CD jistě správná volba.

Vydavatel: Chandos/Panther

Stopáž: 66:15