Joe Zawinul: Faces & Places

Album Faces & Places plavně cestuje mezi Indií, Afrikou, Zawinulem (tak jak jej známe už z legendárních jazzrockových Weather Report ze 70. let), Portugalskem, Argentinou, soulovým popem a vesmírem. Co skladba, to jiný kousek zeměkoule, což někde napovídají názvy: Africké vokály Sabine Kabongo a Richarda Bony provedou skladbu Cafe AndalusiaA Day In Tunisia severoafricky transitivními rytmy, dvoudílná Borges Buenos Aires samozřejmě nepostrádá bandoneonový punc, který je tu propojen s davisovsky tepající magmatickou rytmikou, jíž vévodí vynikající baskytara Etienne Mbappeho . Jestliže někdo z muzikantů o sobě nechává vědět celé album, je to právě on. Borges Buenos Aires je pro svou davisovsky zvýrazněnou napjatou dynamiku považovatelné za vrchol desky. A nebo také: v introdukci k Tower Of Scilence se bez varování vyšvihne s melismatickými kaskádami ohýbaných tónů fantastický indický zpěvák (a kytarista) Amit Chatterjee, mimochodem momentálně žijící se svou českou přítelkyní v Praze. Jazzrockový rytmický mlýnek Rooftops Of Vienna bychom těžko bez názvu situovali do Rakous, Zawinulova rodiště, a proč je jedna ze skladeb nazvána The Spirit Of JulianC“ Adderley ví možná jen autor, který s Adderleym v šedesátých letech začínal. A jsou tu i dva vysloveně popovější kousky – především Familiar To Me zpívané Richardem Pagem a balada Siseya Etiennea Mbappeho .

Tohle album lze samozřejmě protančit, ale funguje nejspíše jako motivace vidět a slyšet živě, jak tahle prapodivuhodná, vesmírně worldmuziková směs vzniká na pódiu. I proto je potěšením, že k nám Zawinul na podzim opět zavítá.

Vydavatel: ESC Records / 2HP

Stopáž: 65:56

Nahráli: Joe Zawinul – keyb, vocoder, piano, Paco Serry – dr, perc, Victor Bailey, Richard Bona – b, Etienne Mbappe – b, voc, Bobby Malach – sax, fl., Dean Brown – g, Amit Chaterjee – voc, g, Harry Kim – tp, Lester Benedict – tb, Zakir Hussain – tabla, Alex Acuna,