čtvrtek, 5. červen 2003

Iva Bittová: Iva Bittová j. h.

"Tak mne napadlo, posbírat za ta léta několik navštívenek...," píše v dopise posluchačům zpěvačka, multiinstrumentalistka a skladatelka Iva Bittová . CD s názvem Iva Bittová j. h. sumarizuje a rekapituluje významnou část tvůrčích aktivit této výjimečné ženy. Vybrala skladby z desek, na kterých spolupracovala vlastně jako host nebo přesněji jako rovnocenná partnerka. Je to pestrá deska s mnoha vůněmi a harmoniemi; je v ní radost, něha, láska, okouzlení duše. Iva Bittová zde zpívá a hraje s Richardem Müllerem , bratry Ebeny , Idou Kelarovou , Pavlem Fajtem , Nederlands Blazers Ensemble ... Působivým bonusem vzniklým pouze pro toto album je sólový lejch z 15. století Pax nita .

Tuto desku není třeba poslouchat vždy celou. Stačí podle nálady si pustit jeden či více tracků, které vám budou v tu chvíli příjemné. Iva Bittová k tomu dodává: "Je zapotřebí své srdce otevřít, čas nechat volně plynout a ochutnávat."

Vydavatel: Indies Records

Nahráli: Iva Bittová - zpěv, housle, Richard Müller, Luboš Novotný, Ida Kelarová, Nederlands Blazers Ensmeble, Václav Bartoš, Marek Eben ad.

Mým rodným městem jsou Pardubice, kde jsem se učil hrát na housle a violu. Housle a zpěv jsem studoval na Konzervatoři pro mládež s vadami zraku v Praze. V témže městě absolutorium oboru hudební věda na FF UK. Do pracovního procesu vstoupiv ještě před vysokou školou ročním pobytem v Pěveckém sboru AUS. Po skončení muzikologie, kde moji diplomovou práci vedl Petr Eben, nastoupil jsem v roce 1984 do knižní redakce nakladatelství Editio Supraphon. Od roku 1989 jsem působil několik let v Pěveckém sboru Českého rozhlasu. Po jeho vymazání z českého hudebního života  jsem se stal v roce 1994 členem týmu, později šéfredaktorem časopisu Harmonie, který se brzy stal nejlepším tištěným hudebním médiem České republiky. Jsem partnerem manželky nejlepší ze všech, otcem tří dětí a dědečkem (zatím) sedmi vnoučat.