Gioacchino Rossini: Il Barbiere di Siviglia

Victoria de los Angeles, Nicola Monti, Gino Bechi, Melchiore Luise, Nicola Rossi-Lemeni ad., Orchestra Sinfonica di Milano e coro, Tullio Serafin. Text: N, A. Nahráno: 1952, Milán (?). Vydáno: reedice 2007. TT: 72:18, 63:54. ADD Mono. 2 CD Membran Music 231132 (distribuce Bohemia Music Service).

Už 56 let starý záznam Lazebníka sevillského , kde není zcela jasná lokace a typ nahrávky, je okouzlujícím nahlédnutím do starých časů, a to nejen technickou kvalitou záznamu, ale i výkony interpretů. Většinou se jedná o Italy, takže stylovost a dokonalá výslovnost jsou zaručeny a bláznivý příběh s backgroundem commedie dell'arte má odpich a perlivost. V tomto směru ukázkový je výrazově a hlasově přesvědčivý učitel hudby Basilio v podání Nicoly Rossi-Lemeniho (skvělé recitativy i árie o pomluvě). Výborné jsou ostatně všechny recitativy. Například hlasově poněkud těžkopádný Melchiore Luise (Don Bartolo) a Gino Bechi jsou v nich lepší nežli v ariózních vstupech. Hrabě AlmavivaNicoly Montiho je lahodný tenor provoněný jižním sluncem, jeho způsob zpěvu a frázování je pro danou dobu typický, dnes však už těžko představitelný. Prostě krásná vzpomínka na legendární minulost prvních šesti dekád 20. století. Nejznámějším jménem bude pro vás jistě Victoria de los Angeles . Její výkon není jen z celé nahrávky nejlepší, ale také podléhá nejméně proměně interpretace a způsobu zpěvu. Poslouchat její soprán je potěchou srdce. Italský orchestr a sbor odvedly kvalitní standard, který se od národní italské buffy očekává. Ostatně zárukou byl renomovaný Tullio Serafin .