Felix Mendelssohn Bartholdy, Wolfgang Amadeus Mozart – Koncert e moll pro housle a orchestr op. 64, Koncert č. 21 c moll pro klavír a orchestr K 467

Jascha Heifetz – housle, Walter Gieseking – klavír, New York Philharmonic, Guido Cantelli. Text: I, A. Nahráno: live, 14. 3. 1954 (Mendelssohn), 6. 2. 1955 (Mozart), New York. Vydáno: reedice 2006. TT: 53:04. ADD. 1 CD IDIS 6499 (distribuce Euromusica).

Nepochybně existují za padesát let od vzniku obou projektů zajímavější nahrávky, naštěstí i zcela odlišné. Ovšem když si je poslechnete, tak kupodivu zjistíte, že odhlédneme-li od tak zvaných autentických provedení, tak jsou stále aktuální – Mendelssohn dravě osobitý, Mozart i se symfonickým doprovodem křišťálově průzračný. Určitě by každý z vás mohl jmenovat několik umělců, jejichž pojetí této hudby je vám bližší. Přesto je to fascinující, protože oba hrají technicky dokonale a se samozřejmostí, nad níž se tají dech. A navíc – jedná se o doslova live nahrávky, tedy ne o ty dnešní virtuální live snímky, kdy se digitálně sestřihají dva koncerty plus generálka. Zvláště u Heifetze je to něco, co asi nelze rozumem pochopit. Bezchybná nahrávka realizovaná za možná nejkratší dobu v nahrávání Mendelssohna (kolem 24 minut). Kolik houslistů by to na této úrovni dokázalo?! Škoda, že Istituto Discografico Italiano tak šetřilo na bookletu včetně neuvedení přesné lokace nahrávek, čísla původního masteru a vlastníka autorských práv.

Body: 4 z 6

Sdílet článek: