čtvrtek, 18. duben 2002

Chris Botti: Night Sessions

Botti coby jazzový trumpetista má pravděpodobně na víc, než co předvádí na tomto albu, ale producentský záměr je od prvního tónu jasný - příjemné melodie hrané s dusítkem Ä la Miles nebo Chet Baker, občas nějaký najazzlý laufíček, aby bylo slyšet, že to umí, ale zase ne moc, aby to posluchače neodradilo. Prostě business na prvním místě. To ale nijak nesnižuje kvalitu desky. Ve svém stylu patří bezpochyby mezi ty velmi zdařilé, a přiznejme si, každý z nás má někdy náladu poslechnout si raději než nějaký odvaz něco příjemně nenáročného.

Chris Botti nabízí jednu z nejkvalitnějších ukázek smoothjazzového žánru. Na svém čtvrtém sólovém albu se obklopil spoluhráči ze Stingova doprovodného bandu, s nímž v předešlých dvou letech absolvoval obří celosvětové turné. A tato volba zjevně na sto procent splnila účel. Producentem alba je ostatně současný Stingův kapelník klávesista Kipper, který celé album pojal jako decentní instrumentální parafrázi posledního Stingova alba. Většina skladeb je společným dílem Kipera a Bottiho, jedinou zpívanou skladbu Bottimu věnoval Sting, leč pěvecký part asi záměrně neinterpretuje sám, velmi příjemně jej zpívá Shawn Colvinová . Vedle Kipera je nejvýraznějším Bottiho pomocníkem kytarista Dominic Miller , který stejně jako na Stingových albech nevyniká ani tak kytarovými sóly jako skvělými, velmi nápaditými doprovody, v nichž je jeho největší síla.

Vydavatel: Blue Columbia

Stopáž: 52:16

Nahráli: Chris Botti - tp, Kipper, Billy Childs, Jeff Lorber - keyb, Dominic Miller, Heitor Pereira, Mark Schulman - g, Jimmy Johnson, Jon Ossman, Christian McBride - b, Abraham Laboriel Jr., Vinnie Colaiuta - dr, Luis Conte - perc, Shawn Colvin - voc aj.