pondělí, 4. listopad 2002

Chansons Argentines... et d'ailleurs

CD Chansons Argentines...et d'ailleurs zahrnuje nejen argentinskou vokální a instrumentální tvorbu, ale i hudbu, mající k ní určitý vztah. Kromě argentinských skladatelů je zde zastoupena brazilská folklórní hudba, dvě kompozice Kurta Weilla, jedna od Erika Satieho. Na nahrávce se sešli tři argentinští umělci, žijící v různých evropských zemích, a má tedy být jakousi jejich vzpomínkou na rodnou Argentinu. Dramaturgii CD si zvolili její interpreti sami. Mezzosopranistka Alicia Nafé prošla klasickým vokálním školením, které je v interpretaci zřejmé, ale nepůsobí násilně. Klavíristka Carmen Piazzini pochází z hudebnické rodiny, mající ve své době osobní kontakty s takovými hvězdami jako byli Puccini, Rubinstein, Toscanini a další. Alfredo Marcucci začal hrát na bandoneon ještě velmi mladý a svůj cit pro tango si vypěstoval hraním po nočních klubech v Buenos Aires. Všichni tři patří k velkým propagátorům argentinské hudby.

Booklet CD obsahuje texty všech písní v jejich originálním jazyce. Z nahrávky dýchá klid, pohoda a radost, kterou její interpreti zažívali při společném natáčení. Bez melancholického nádechu bandoneonu a Astora Piazolly, jehož tvorba je na CD zastoupena, by byla argentinská hudba nemyslitelná. Naproti tomu klavír působí poněkud uměle a tlumí tak přirozenou živočišnost argentinské hudby. Nicméně k doplnění přehledu o argentinské hudbě stojí CD zato.

Vydavatel: Arte Nova / BMG

Stopáž: 79:43

Nahráli: Alicia Nafé - mezzosoprán, Carmen Piazzini - klavír, Alfredo Marcucci - bandoneon