booklet
Bezesporu výtečná idea zařadit vedle sebe sólové koncerty, které v kontextu díla Bohuslava Martinů reprezentují jeho neoklasicistní tendence a zároveň jsou skvělým dokumentem v rámci širšího pojetí dějin hudby jako vývoje hudebních druhů, v tomto případě sólového koncertu či fenoménu neoklasicismu, je v případě pojednaného reedičního snímku značně poškozena nepříliš povedeným zvukovým zpracováním ve smyslu akustických proporcí. Přestože všechny Koncerty byly nahrány na stejném místě, zaregistruje ucho posluchače nepříjemný přechod mezi
Koncertem pro cembalo a malý orchestr , který je zařazen jako druhý v pořadí, a oběma dalšími
Koncerty , jimiž je ohraničen. Vzniká dojem, že orchestr hraje v mnohem menším prostoru bez náznaku dozvuku a jeho zvuk je takříkajíc "udušen". Více než interpretace zaujme hudba samotná - svěží, nápaditá, v mnohém připomínající jiskřící ohňostroj či eskapádu vodního proudu, kterým se posluchač nechá rád unášet. A tak sluch po chvíli přivykne těmto vadám a dostaví se pravý požitek z díla. To ovšem není omluvou pro fakt, že tomuto nádhernému opusu bylo upřeno několik důležitých skutečností, které jsou podmínkou pro jeho optimální vyznění. Poslech
Koncertu pro hoboj a malý orchestr v podání
Ivana Séquardta umožní objevit nevídané charakterové polohy tohoto nástroje a dotek s
Koncertem pro klavír a orchestr , který je svým charakterem spíše reminiscencí na virtuózní instrumentální koncerty klasickoromantické éry, s mistrem
Josefem Páleníčkem v "hlavní roli" nás přivede k jednoduchému konstatování - velkolepé!
Vydavatel: Supraphon
Stopáž: 65:45
Nahráli: Ivan Séquardt - hoboj*, Zuzana Růžičková - cembalo**, Josef Páleníček - klavír***, Filharmonický komorní orchestr, Česká filharmonie***, Václav Neumann
Body: 3 z 6