čtvrtek, 16. říjen 2003

Království houslí a flétny

Napsal(a) 

Saský kurfiřt Friedrich August I. vytvořil z Drážďan záviděníhodné středoevropské centrum hudby. Hlavní slovo pak zde měly flétna a samozřejmě housle. Právě tyto nástroje byly středobodem koncertu v knihovním sále bývalé Rečkovy koleje. Kouzelnou barokní atmosféru z děl Zelenky, Heinichena, Pisendela, Lottiho, Quantze, Vivaldiho a Brescianella navodili svým dílem všichni účinkující (cellistka však mohla být tónově poněkud subtilnější), hlavně však flétnistka Jana Semerádová a houslovou ekvilibristikou oplývající Daniel Deuter . K nim je však ještě třeba přiřadit výjimečně erudovanou hráčku na barokní hoboj (a Deuterovu manželku) Xenii Löffler . Triové sonáty a sólovou houslovou sonátu od Pisendela pak završilo temperamentní Vivaldiho Concerto La Pastorella .

Marc Niubo

Ředitel Ústavu hudební vědy na Filozofické fakultě Univerzity Karlovy. Ve svém výzkumu se primárně věnuje hudební historiografii, odkrývání minulého, zkoumání skladeb, jejich příběhů, tvůrců, interpretů, kontextů, souvislostí. Jeho dlouhodobým badatelským tématem je italská opera v Praze, badatelsky se také věnuje duchovní hudbě – české i italské, ale primárně v domácím kontextu. Řadě dalších témat, jako např. hudba anglického či španělského baroka, dílo M. A. Charpentiera, W. A. Mozarta, Antonína Dvořáka, otázky provozovací praxe, edičních technik, hudební kritiky, se věnuje spíše příležitostně anebo primárně ve výuce Ústavu hudební vědy.

Komentáře

Harmonie vychází za podpory

Ministerstvo kultury ČRNadace Český hudební fondNadace Leoše JanáčkaNadace Bohuslava Martinů

 

Naši partneři

Muzikus - magazín nejen pro muzikantyAlterecho - platforma pro současnou hudební kulturu

Chcete inzerovat? Máte dotaz?

+420 266 311 700

Novinky emailem

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam, poskytování funkcí sociálních médií a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.