Klasici

Budeme-li vnímat skladatele Clauda Debussyho, Arthura Honeggera, Miloslava Kabeláče a Oliviera Messiaena očima lidí 21. století, patří tito čtyři muži mezi klasiky hudby 20. století, každý samozřejmě svým originálním způsobem. „Výchova“ Pražských symfoniků a pražského publika poznáváním francouzské hudby a tvůrčí dialog s českou hudbou se ubírá díky dirigentovi Serge Baudovi správným směrem. Bohužel ještě ne zcela doceněný mohutný gradační oblouk jednověté Kabeláčovy Hamletovské improvizace byl tím vhodným partnerem pro Honeggerovo Concerto da camera , Debussyho Předehra k Faunovu odpoledni byla zase jemným mihotajícím se aperiti- vem k Messiaenovým barevně fascinují-cím čtyřem symfonickým meditacím L'Ascension (Nanebevstoupení). Orchestr hrál velmi koncentrovaně, s očividným zaujetím a potěšením. Suverénní byla hra Pavla Foltýna (flétna) a Ivety Bachmannové (anglický roh) v sólových partech Honeggerova Concerta.

Sdílet článek: