neděle, 23. září 2012

Giordani a jeho hvězdná aura

Napsal(a) 

Giordani a jeho hvězdná aura, foto František Renza/Smetanova Litomyšl Giordani a jeho hvězdná aurafoto: František Renza/Smetanova Litomyšl

Litomyšlské zámecké nádvoří se v neděli 17. 6. dočkalo pravé pěvecké show. V rámci programu Hvězdy operního nebe se na Smetanově Litomyšli představil tenorista Marcello Giordani , kterému stačilo prvních pár frází a mrknutí oka po přítomných dámách k tomu, aby naladil publikum na svou italsky rozevlátou, vášnivou vlnu. První půli večera dominovaly výstupy z oper Sedlák kavalírCarmen , ve kterých se s Giordanim/Turridem/Donem José v jednu chvíli nesnášela a hned zase milovala ukrajinská mezzosopranistka Marianna Kulikova /Santuzza/Carmen. Ačkoli byla otázka kultury tónu odsunuta lehce do pozadí (dokázala bych si představit více lehkosti a jasu v Giordaniho projevu a trochu méně syrového kovu, který rozeznívala Kulikova ve svém hrdle), herecká akce v podání těchto dvou horkokrevných pěvců dokonale rozrezonovala nervstvo publika a vygradovala imaginární dýkou zabodnutou v hrudi Carmen. Po přestávce, během které se z každého kouta ozývalo nadšené hodnocení, nastoupil Giordani ke svému „velkému finále“. Druhá polovina patřila především italským písním méně povědomých autorů (Mario Pasquale Costa, Ernesto de Curtis, Gaetano Emanuel Calì). Když jsem se při jedné ze skladeb rozhlédla kolem sebe, musela jsem se pousmát – nejedno oko se zalesklo dojetím a blažený usměv posluchačů, pohupujících se do rytmu sladkých jižanských vyznání lásky, zářil ze všech stran. A přitom nebylo třeba patosu, ani velkých gest. Giordani je jednoduše šarmantní zpěvák, který si umí vybrat repertoár, kolegy (neméně sympatický a kvalitní dirigent Steven Mercurio , Symfonický orchestr FOKPražský filharmonický sbor ) a komunikuje s publikem natolik intenzivně, že při loučení ovacemi vestoje máte dojem, jakoby odcházel váš dobrý přítel, se kterým jste právě dopili voňavé italské piccolo.

Michaela Vostřelová

Narodila se ve městě Bedřicha Smetany, první hudební vzdělání získala ve městě Bohuslava Martinů. Bakalářské studium hudební vědy v Olomouci ukončila prací o raném vokálním díle Martinů, brněnské magisterské studium jejím rozšířením pod vedením Miloše Štědroně. Písněmi, tentokrát Ebenovými a Schubertovými, završila i studium zpěvu na Pardubické konzervatoři pod vedením Hany Medkové. Badatelskou práci si vyzkoušela v Centru Bohuslava Martinů, pedagogickou v ZUŠ Ratibořická, novinářskou v Harmonii, kde se několik dobrodružných let učila, jak hudbu slyšet a jak o ní psát.

Komentáře

Harmonie vychází za podpory

Ministerstvo kultury ČRNadace Český hudební fondNadace Leoše JanáčkaNadace Bohuslava Martinů

 

Naši partneři

Muzikus - magazín nejen pro muzikantyAlterecho - platforma pro současnou hudební kulturu

Chcete inzerovat? Máte dotaz?

+420 266 311 700

Novinky emailem

csenfrdeitptes

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam, poskytování funkcí sociálních médií a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.