Na festivalu duchovní hudby Česká Lípa se představil tento "žánr" skutečně v mnoha podobách: v katolické západní i východní, židovské, protestantské, blíže neurčené přemýšlivé a nadčasové. Jednu z těchto tváří odhalila i Zuzana Lapčíková na koncertě s názvem Odraz zbožnosti v lidových písních Moravy . Ve volně komponovaném večeru představila za doprovodu cimbálu lidové duchovní písně Moravy, Slovenska a Uherska, které prokládala čistě instrumentálními vstupy. V prostředí místního kostela Husova sboru tato tematika působila poněkud netradičně, ale do posledního místečka zaplněný prostor mimo jiné potvrdil, že poetika a kouzlo lidových písní přitahuje pozornost i v dnešní době. V provedení Lapčíkové s hlasem - dalo by se říci - čistým a průzračným jako studánka, z něhož se prostě nedá přeslechnout, jak ráda jeho majitelka zpívá, to byl skutečně "duchovní" zážitek se vším všudy.

Dina Šnejdarová
Hudbě se věnuje přibližně od svých pěti let. Postupně prošla školením klavír-varhany-cembalo-dirigování-liturgická praxe-základy zpěvu a muzikologie (FF UK), souběžně s tím se řadu let věnovala klasickému baletu pod vedením nezapomenutelné Dagmar Špryslové a krátce též scénickému tanci (Vysokoškolský umělecký soubor, dnes Taneční centrum Praha). Její „hudební mámou“ se stala pedagožka Alena Kuklová, rodačka z Poličky, díky níž neztratila radost z hudby a přibližně v devíti letech objevila tvorbu 20. století, zejména Bohuslava Martinů a Bély Bartóka. Za průnik do hudebně-analytického myšlení vděčí varhanici Miroslavě Svobodové, za překonání obav z improvizace Jitce Chaloupkové (Konzervatoř České Budějovice). V muzikologii se soustředila na hudbu starších období. Pracovala jako zástupkyně šéfredaktora Harmonie, spolupracovnice ČRo Vltava, editorka koncertních programů FOK, knihovnice Hudebního oddělení NK ČR. V současné době se věnuje vzdělávání svých dvou dcer a hudební publicistice (Harmonie, Czech Music Quaterly, FOK, Česká filharmonie, Pražské jaro), provozuje též autorský Dinin nevyvážený blog (dinasnejdar.blogspot.cz). Jejím nej- autorem je již od dětství Johann Sebastian Bach.
Nejnovější od Dina Šnejdarová
- Inspirativní večer s dílem Josefa Bohuslava Foerstera
- Andreas Staier: Neumím si představit, že bych hrál pořád to samé dokola
- Collegium Marianum vyšperkovalo první jarní koncert Barokních podvečerů novodobou premiérou Antonína Reichenauera
- Bachovo velkolepé pašijové drama podle evangelisty Jana s Collegiem 1704
- Tomáš Šelc a Barbara Maria Willi v „záskoku“ okouzlili pražské publikum