Angela Denoke a Wagner

Totálně ponořená do Wagnerovy hudby je letos podle svých slov německá sopranistka Angela Denoke . Oslavy skladatelova dvoustého jubilea byly podle ní možná až moc velké. „Zdá se, že už snad ani nic nezbývá na příští rok – a já bych ho přitom chtěla poslouchat každý rok…,“ skrývala sólistka do humoru – když před koncertem hovořila s novináři – své vyznání, že „má Wagnera ráda“. Koncert ve Smetanově síni na Pražském jaru (25. 5.) byl explicitně koncipován jako Pocta Richardu Wagnerovi a Angela Denoke byla k němu pozvána jako jeho jediná protagonistka, wagnerovská interpretka a jedna z hvězd festivalu. Symfonický orchestr hl. m. Prahy FOK dirigoval Graeme Jenkins , spoluúčinkoval Kühnův smíšený sbor . Program tak nabídl z Wagnera i populární větší scény, jako je sbor z opery Mistři pěvci norimberští navazující na předehru, svatební pochod z Lohengrina a sbor poutníků z opery Tannhäuser . Zazněly i ryze orchestrální části. Hlavními čísly nicméně byly sopránové scény a árie z Lohengrina, Valkýry , Rienziho , Tannhäusera a z opery Tristan a Isolda . Angela Denoke, kterou známe především jako vynikající janáčkovskou pěvkyni, očekávání wagneriánů bohužel stoprocentně nenaplnila. Podle vlastního vyjádření má nejraději postavu Alžběty, ale i Sieglindu a Elsu. Isoldu by jevištně teprve chtěla do repertoáru přidat. V Praze nabídla prožitý přednes a kvalitní hlas, přece jen ne však hlas vysoce dramatický. Její hrdinky se nakonec přes všechnu hudební krásu ukázaly být oproti interpretačnímu ideálu přece jen málo vášnivé, trochu bezbarvé, stejné.

Sdílet článek: