Josef Šebesta

Josef Šebesta

Gustav Mahler: Symfonie č. 9

24. červenec 2006
Gustav Mahler: Symfonie č. 9

O své 9. symfonii se Mahler vyjadřoval slovy "co mi vyprávěla smrt", narážkou k 3. symfonii "co mi vyprávěla příroda". Práci na partituře zahájil v roce 1909, po návratu z Ameriky. Jeho zdravotní stav byl kritický...

Gustav Mahler - Symfonie č. 8 „Symfonie tisíců“

Až dosud jsem si myslil, že osmého Mahlera provedl nejsvižněji Rafael Kubelík v nahrávce z roku 1971, kdy vystačil s časem 74:24, například, oproti nahrávce Giuseppe Sinopoliho z roku 1987, která...

Hudba v Čechách a na Moravě v období německého protektorátu 3

16. března 1939 podepsal Adolf Hitler výnos o zřízení Protektorátu Čechy a Morava. Stanovilo se v něm mimo jiné, že protektorátní vláda může pro zajištění vnitřní bezpečnosti zřídit vlastní vojenské sbory...

Gustav Mahler - Symfonie č. 2 c moll

30. říjen 2008
Gustav Mahler - Symfonie č. 2 c moll

Nic se neděje bez příčin a následků, ani tato recenze. Počátkem září jsem se osobně poznal s redaktorkou Wandou Dobrovskou, když mi předávala CD s Mahlerovou "druhou", a o dva dny později zahajovala Česká filharmonie...

Renesanční hudba v Čechách

26. listopad 2008

"Renesanční hudba je tak nějak neuchopitelná", řeklo mi už několik profesionálních hudebníků. S neuchopitelností zápasí také interpreti tohoto CD, které i samo o sobě je neuchopitelné, a to ze čtyř důvodů:...

Håkan Hardenberger - Exposed throat

19. prosinec 2008
Håkan Hardenberger - Exposed throat

Některé hudební nástroje si díky svému historickému vývoji přinesly do naší doby i schopnost samostatného vyjadřování, tedy takového, jež nepotřebuje doprovod jiného nástroje.

Håkan Hardenberger

16. leden 2009
Håkan Hardenberger

Jiné hudební myšlení, jiná představa o možnostech sdělovat estetické vjemy, jiná představivost o interpretačních možnostech hudebního nástroje. To vše navíc na obou stranách tvůrčího přístupu, tedy z pozice skladatele i interpreta.

Ludwig van Beethoven - Symfonie č. 9 d moll, op. 125; Symfonie č. 8 F dur, op. 93.

Devátou symfonii Ludwiga van Beethovena mám v krvi ze všech symfonií v koncentraci snad největší. Až do nedávné doby ukončovala hudební festival Pražské jaro a její odstranění z programu...

Alison Balsom - Trumpet concertos

18. březen 2009
Alison Balsom - Trumpet concertos

V září roku 1968 jsem zahájil studium na pražské konzervatoři a první hudební zvuky, jež jsem již z dálky zaslechl, patřily Koncertu Es dur pro trubku od Josefa Haydna (1732 – 1809).

Jana Lewitová, Vladimír Merta: Ve tmě mě zanechte

Jsem zastáncem třetího poslechu, a pokud se při prvním dostaví pocit mrazení v důsledku hlubokého citového prožitku, čekám na něj i při druhém a třetím poslechu. A pokud mě interpretace znovu a znovu vtahuje do citové léčky a já do ní stále a stále padám, ...

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam, poskytování funkcí sociálních médií a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.