K čemu jsou žebříčky world music?
Žebříčky oblasti world music mají kořeny v raných 90. letech. Jaká je jejich role dnes?...
Dorota Barová: Nechci mít v kapele nájemné hráče
Tři roky po svém prvním sólovém albu Iluzja, za které získala Anděla...
Steve Slagle: Pozitivní hudba z newyorského Ground Zero
Steve Slagle, v 90. letech umělecký vedoucí Mingus Big Bandu, vydává v roce svých...
Mikołaj Kostka: Spojujeme chlad s živelností
Mikołaj Kostka, houslista, skladatel a zakladatel kvarteta Follow Dices patří k velkým nadějím...
Sam Lee: Lidová hudba v barvách duhy
Dva měsíce byl britský písničkář a sběratel lidových písní Sam Lee s aktuálním...
Omer Avital: Newyorské paradoxy
Nové album basisty Omera Avitala je koncentrovanou připomínkou pocitu z drsného a...
Jan Hammer: Myslel jsem, že jazz budu dělat navždy
První, co vás při rozhovoru s úspěšným skladatelem a držitelem Grammy Janem Hammerem...
Chris Potter: Dokonale uzavřený okruh
Chris Potter, podle časopisu Downbeat jeden z „nejčastěji studovaných a kopírovaných“ saxofonistů...
Marcel Comendant: Cimbál na mnoho způsobů
Jeden z předních cimbalistů slovenské scény pochází z Moldavska. Hráčské umění a žánrová všestrannost...
Adam Baruch: Hudební kritik má ukazovat cestu
Hostem konference a festivalu vydavatelství Hevhetia v Košicích byl izraelský hudební kritik Adam...
Tibor Feledi: Od počítačových her k jazzu
Slovenský pianista a skladatel Tibor Feledi získal za své debutové album Common...