
Milan Tesař
Americký pianista Jason Moran se v Praze objevil v roce 2011 jako člen skupiny Charlese Lloyda. Letos přijede poprvé jako sólista a představí se hned se dvěma projekty. Ve Velkém sále Lucerny odehraje 2. listopadu svůj sólový klavírní recitál, na který v tentýž večer naváže zábavnou a přitom na hudbě postavenou show Fats Waller Dance Party (obojí v rámci festivalu Struny podzimu). S Jasonem Moranem jsme
„Systém výuky na Berklee klade důraz na praktickou aplikaci veškeré probírané látky, její důkladné procvičení a hmatatelné výsledky. Snaží se co nejlépe nasimulovat skutečný hudební svět. Je také velmi systematický, jde srozumitelně přímo k jádru věci a každému dokáže, že i on umí být velmi kreativní a produktivní. Všichni studenti musí komponovat, stejně jako organizovat různá nahrávání nebo umět vytvořit alespoň základní demo či notový zápis své skladby na počítači.“ Těmito
„První dáma českého jazzu“ boří klišé celým svým životem a celým svým repertoárem. V roce svých sedmdesátých narozenin se však rozhodla natočit album, které bude přímo manifestem jejího „nestandardního“ postavení na české scéně, nikoli pouze jazzové. „Kam vlezu / vrazim do standardního jazzu / kam vlezu tvrdě narazim / Že prý už nejsem / co bejvala sem v jazzu / tak lezu jak umim / než se zarazim,“ zpívá v titulní písni alba, aby o pár veršů dál zvolala naprosto bez servítků: „Tenhleten jazz / ten mě teda nudí.“ Svou představu...
Petr Kalfus: U Partyky jsem se hodně naučil
12. listopad 2014Saxofonista Petr Kalfus je absolventem bakalářského studia na akademii v polských Katovicích a nyní začíná studovat magisterský program na HAMU v Praze. Hovoříme s ním nejen o jazzovém školství, ale především o jeho vlastních kapelách a o jeho spolupráci s evropským orchestrem Eda Partyky. Petře, Ed Partyka Jazz Orchestra, jehož jste členem, nedávno vydal album Hits! Vol. 1. Jak jste se dostal do této elitní sestavy muzikantů z Německa, Švýcarska, Holandska nebo...
Po Sonny Rollinsovi a Waynu Shorterovi bude hostem festivalu Struny podzimu další slavný osmdesátník. Ahmad Jamal (1930) – to je několik dekád jazzové historie, několik dekád hry na piano a několik dekád spolupráce s ostatními špičkami „americké klasické hudby“, jak tento klavírista označuje jazz. Ahmad Jamal vystoupí 19. října ve Dvořákově síni Rudolfina se svým kvartetem, který dále tvoří kontrabasista Reginald Veal, bubeník Herlin Riley a hráč na perkuse Manolo Badrena. Následující rozhovor probíhal telefonicky v červenci...