
Věroslav Němec
Hudební editor a redaktor, klavírista (bývalý), pedagog (bývalý), muzikolog, hudební publicista. V letech 1975–2000 pracoval v hudebním nakladatelství Supraphon (1989–91 šéfredaktor, 1998–99 ředitel, 1999–2000 místopředseda představenstva). Od roku 2000 je šéfredaktorem hudebního nakladatelství Amos Editio, které v roce 2012 získalo pod jeho vedením prestižní Cenu České hudební rady. Jako pianista vystupoval v klavírním duu se svou manželkou Jitkou. S časopisem Harmonie spolupracuje od roku 1999. Ve svých textech, jichž vyšlo v Harmonii přes 500, se věnuje především klavírní interpretaci.
Klavíristu Jana Bartoše znám od jeho dětských let, kdy byl žákem ZUŠ a později studentem hudebního gymnázia. Vždy dokázal posluchače zaujmout osobitostí své hry, a dodnes mám v paměti jeho gymnaziální absolventský koncert, na němž hrál Smetanovu etudu Na břehu mořském takovým způsobem, že její provedení považuji i po tolika letech za jedno z nejlepších, jaké jsem kdy slyšel. Když uzavřel studia na
Klavírní soutěž Pražského jara je dnes pravděpodobně nejvypjatější, nejnáročnější a nejsledovanější tuzemskou klavírní soutěží vůbec. Pořádá se od roku 1948 v různých časových intervalech, které kolísají mezi třemi až patnácti lety, a svou koncertní kariéru v ní zahájila řada našich i zahraničních pianistů. Do letošního, již jedenáctého ročníku se přihlásilo 66 mladých umělců, nakonec jich ale do Prahy přijelo „pouhých“ 50.
K letošnímu Shakespearovu výročí si Symfonický orchestr hl. m. Prahy FOK připravil pro svůj květnový koncert (Smetanova síň, 4. 5. 2016 a následně 5. 5.) dramaturgicky pozoruhodný program: pod názvem „Shakespeare v hudbě“ nabídl svým posluchačům skladby inspirované Shakespearovou dramatickou tvorbou.
Smetanovo trio je rezidenčním souborem letošní koncertní sezóny Českého spolku pro komorní hudbu, a není proto divu, že mu byly ve dvou abonentních cyklech ČSKH věnovány hned tři večery. Poslední z této trojice abonentních koncertů se uskutečnil ve Dvořákově síni Rudolfina 20. dubna 2016. Program byl připraven s velkou péčí a navíc i s jakousi decentní rafinovaností – každou skladbu bylo totiž možné
Koncert laureátů mezinárodní soutěžní přehlídky Mladý klavír Pražské konzervatoře 2015
11. duben 2016Názvem šestého koncertu Orchestrálního cyklu PKF„Jakub, Ivo a Chopin“, který se konal ve Dvořákově síni Rudolfina 27. 3. 2016, chtěl pořadatel pravděpodobně navodit pocit jisté neformálnosti, ba možná až familiárnosti. Tenhle familiární přístup se ale týkal výhradně interpretů – z jejich křestních jmen se mělo (a samozřejmě celkem lehce dalo) dešifrovat, že se jedná o dirigenta Jakuba Hrůšu a klavíristu Ivo Kahánka. K Chopinovi si už pořadatel zjevně netroufl chovat se tak důvěrně, jinak by určitě napsal „Jakub, Ivo a Fryderyk“.
Tradiční reprezentativní koncerty, které pořádá Gymnázium a Hudební škola hl. m. Prahy každoročně v Rudolfinu a v jejichž názvu „Mladé talenty Josefu Sukovi“ si připomíná jméno svého velkého příznivce, houslisty Josefa Suka, mají vždy mimořádně vysokou úroveň. Nejinak tomu bylo i letos, kdy se v pondělí 14. března 2016 ve Dvořákově síni představilo se Symfonickým orchestrem hl. m. Prahy FOK devět
Sukova síň v novém aneb Čtyři hvězdy u Fazioliho
12. leden 2016Sukova síň pražského Rudolfina prošla v roce 2015 rozsáhlou a náročnou rekonstrukcí. Několik zkušebních koncertů v ní sice proběhlo už v závěru loňského roku, k jejímu oficiálnímu znovuotevření však došlo až 8. ledna 2016. Česká filharmonie spojila zprovoznění tohoto elegantního historizujícího sálu se „křtem“ nového koncertního křídla značky Fazioli. Pro tuto slavnostní příležitost angažovala čtyři z našich
Pianista David Kalhous vystudoval pražskou konzervatoř a AMU a poté se vydal za dalšími uměleckými zkušenostmi do zahraničí (Vídeň, Tel-Aviv, USA). V současné době žije v New Yorku a je profesorem klavírní hry na Florida State University College of Music, kam pravidelně létá každý týden na 2 – 3 dny. V jeho repertoáru zaujímá významnou pozici tvorba skladatelů 20. a 21. století. Umělec se aktivně podílel na
Život se zrychlil, říká jubilant Boris Krajný
20. prosinec 2015Životopisné údaje pianisty Borise Krajného jsou pozoruhodné. Hru na klavír vystudoval u dvou legendárních umělců: Františka Maxiána a Ivana Moravce. Bezprostředně po dokončení studií na AMU se stal sólistou Pražského komorního orchestru a následně sólistou České filharmonie. V roce 1975 získal čestné uznání v proslulé Soutěži královny Alžběty v Bruselu, rok nato zvítězil v soutěži v italské Senigallii. Koncertoval ve slavných