
Michaela Freemanová
Letní slavnosti staré hudby systematicky sledují několik cílů – seznamují publikum s iberoamerickou a francouzskou kulturou, prezentují ne zcela obvyklé nástroje a tvorbu, která běžně nefiguruje v programech našich koncertních síní (středověk, renesance), a konečně vlastní objevy spoluzakladatele festivalu, souboru Collegium Marianum. Festival by bylo možné stručně charakterizovat jako svého druhu výzkumný projekt, který permanentně přináší pozoruhodné výsledky (Letní slavnosti se střídají s podzimním a jarním cyklem Barokních podvečerů)...
Letní operní sezona ve Valticích, Znojmě a Jezeří III.
5. září 2014Velký půvab mělo 2. a 3. 8. provedení komorní opery lobkovického kapelníka Jana Josefa Rösslera (1771–1813) Assassino per vendeta (Vrahem z pomsty), kterou bylo možné vidět a slyšet v transkripci a hudebním nastudování Aleny Hönigové a režii Miroslava Rovenského v rámci festivalu Hudební léto v Jezeří. I tady využili inscenátoři současné prvky – hned na začátku opery se diváci prostřednictvím filmových záběrů seznamují s tragickou historií loupeživého šlechtice Riccarda Medana (Jaromír Nosek), jenž vězní Isabellu (Anna Hlavenková)...
Letní operní sezona ve Valticích, Znojmě a Jezeří II.
4. září 2014Diametrálně odlišná od valtické Armidy byla Rameauova Platée (1745), uvedená 24., 26. a 27. 7. na Hudebním festivalu Znojmo v jízdárně premonstrátského kláštera v Louce u Znojma. Francouzská režisérka Constance Larrieu pojednala příběh Jupiterovy snahy o vyléčení Junony ze žárlivosti prostřednictvím jeho fingované svatby s pramálo atraktivní vodní nymfou (respektive hastrmanem – Platée je mužská role) jako svého druhu moderní francouzskou konverzační frašku s rychlým spádem. Dobové oděvy nahradilo současné oblečení (scénu
Letní operní sezona ve Valticích, Znojmě a Jezeří I.
3. září 2014Součástí valtických letních kurzů staré hudby jsou každoročně koncerty hostujících umělců a lektorů. Letos přibyla mimořádně zajímavá novinka – mobilní dřevěné Florea Theatrum, s dobovým systémem svícení a kompletní sadou iluzivních kulis (boční, horizont a sufity, autoři Barbora Kyšková a Jiří Bláha). Na základě inspirace evropskými historickými scénami ho nechal postavit Marek Štryncl; konstrukci divadla navrhli Marie Pechová a Václav Krajc. Scénu je možné využít v interiéru i v plenéru. Poskytuje prostor jen o něco menší než krumlovské...
Dvacet let společnosti pro starou hudbu
14. červen 2005Společnost pro starou hudbu byla založena v Českém Krumlově na podzim roku 1982. Až do roku 1989 suplovala řadu aktivit, které co do popisu práce příslušely spíš ministerským úředníkům a...