Mahan Esfahani: Bach nám ukazuje, kdo skutečně jsme
Mahan Esfahani je fenomén. Neúnavný propagátor cembala, podoben tak svému vzoru, legendární Zuzaně Růžičkové. I...
Tři otázky pro loutnistu Přemysla Vacka před koncertem k poctě gambisty Petra...
Symfonický orchestr hl. m. Prahy FOK připravuje večer k poctě českého hudebního pedagoga...
Roman Patočka: Neexistuje jedna správná interpretace
S houslovým virtuosem Romanem Patočkou se rozmlouvá dobře. Až nebezpečně. Má mnoho oblíbených témat,...
Vincent Dumestre: Nic, co vznikne, se neztrácí – vše se přetváří
Můžeme myslím směle prohlásit – s malou, jakoby francouzskou slovní hříčkou, že...
Tomáš Brauner chce rozvíjet českou tradici
Měli jsme původně mluvit jen o hudbě. O plánech do budoucna. O...
Michael Sanderling: Vždycky jsem si říkal, že budu hudebníkem, a ne dirigentem
První týden v únoru 2020 přijíždí do Prahy dirigent Michael Sanderling. V příhodném čase,...
Jean-Guihen Queyras: Hudbou proti agresivitě dnešního světa
Violoncellista Jean-Guihen Queyras. Kanadsko-francouzský fenomén. Synonymum univerzality, ovšem při zachování hlubokého vhledu....
Osobní vklady Jany Semerádové
Úvod k rozhovoru s Janou Semerádovou musí být trochu osobnější. Možná více než trochu....
Christina Pluhar: Rozvíjení svobodného ducha, to je podstata uměleckého vedení
Rozhovor o minulosti, přítomnosti a budoucnosti jsme s Christinou Pluhar vedli v sakristii...
Nikolaj Děmiděnko na klavír hrající, počítače opravující
Psal se rok 1996 a do Smetanovy síně vletěl meteorit jménem Nikolaj Děmiděnko....