15. 1. 2023

Mahan Esfahani: Bach nám ukazuje, kdo skutečně jsme

Mahan Esfahani je fenomén. Neúnavný propagátor cembala, podoben tak svému vzoru, legendární Zuzaně Růžičkové. I...

11. 2. 2022

Tři otázky pro loutnistu Přemysla Vacka před koncertem k poctě gambisty Petra...

Symfonický orchestr hl. m. Prahy FOK připravuje večer k poctě českého hudebního pedagoga...

18. 7. 2021

Roman Patočka: Neexistuje jedna správná interpretace

S houslovým virtuosem Romanem Patočkou se rozmlouvá dobře. Až nebezpečně. Má mnoho oblíbených témat,...

10. 10. 2020

Vincent Dumestre: Nic, co vznikne, se neztrácí – vše se přetváří

Můžeme myslím směle prohlásit – s malou, jakoby francouzskou slovní hříčkou, že...

8. 7. 2020

Tomáš Brauner chce rozvíjet českou tradici

Měli jsme původně mluvit jen o hudbě. O plánech do budoucna. O...

5. 2. 2020

Michael Sanderling: Vždycky jsem si říkal, že budu hudebníkem, a ne dirigentem

První týden v únoru 2020 přijíždí do Prahy dirigent Michael Sanderling. V příhodném čase,...

10. 12. 2019

Jean-Guihen Queyras: Hudbou proti agresivitě dnešního světa

Violoncellista Jean-Guihen Queyras. Kanadsko-francouzský fenomén. Synonymum univerzality, ovšem při zachování hlubokého vhledu....

9. 11. 2019

Osobní vklady Jany Semerádové

Úvod k rozhovoru s Janou Semerádovou musí být trochu osobnější. Možná více než trochu....

31. 10. 2019

Christina Pluhar: Rozvíjení svobodného ducha, to je podstata uměleckého vedení

Rozhovor o minulosti, přítomnosti a budoucnosti jsme s Christinou Pluhar vedli v sakristii...

1. 10. 2018

Nikolaj Děmiděnko na klavír hrající, počítače opravující

Psal se rok 1996 a do Smetanovy síně vletěl meteorit jménem Nikolaj Děmiděnko....