Olomouc bude slavit baroko, uvede novou operu Hanzlíka a Zouhara

Letošní 6. ročník Olomouckých barokních slavností nabídne během dvaadvaceti červencových večerů sedm různých inscenací. V rámci festivalu zazní díla slavných skladatelů (Monteverdi, Vivaldi, Mozart), ale i díla pozapomenutých barokních mistrů, jejichž opery zazní v novodobých světových premiérách (Caldara, Míča). Pravidelnou součástí festivalu je uvádění takzvaných neobarokních oper vzniklých na dobová libreta zhudebněná současnými autory (Hanzlík, Zouhar). Všechna představení se odehrávají v unikátní replice barokního divadla umístěné v atriu bývalého jezuitského konviktu za doprovodu barokního orchestru a v podání speciálně školených pěvců.

Pozornost na sebe poutá uvedení světové novodobé premiéry opery Antonia Caldary L´Amor non ha legge psanou pro moravského aristokrata a patriota Johanna Adama Questenberga. Premiéra tohoto díla se konala na zámku v Jaroměřici nad Rokytnou před 290 lety. Autograf partitury opery se unikátně dochoval ve vídeňské sbírce Archiv der Gesellschaft der Musikfreunde. V novodobé premiéře zazní dvě kratší serenaty českého skladatele Františka Antonína Míči. Ve světové premiéře zazní neobarokní opera L´Arianna Tomáše Hanzlíka a Víta Zouhara na námět jediného dochovaného Monteverdiho hudebního úryvku a dobových pramenů roztroušených po celé Evropě. Nejen o této opeře můžete číst v červencové HARMONII, v níž vyjde rozhovor právě s jedním z autorů Tomášem Hanzlíkem.

Festivalová představení jsou realizovaná na replice barokního divadla v prostoru arkádového atria bývalého Jezuitského konviktu krytého skleněnou střechou. „Jedná se o světově unikátní repliku nazvanou Theatrum Schrattenbach na počest olomouckého biskupa Wolfganga Hanibala Schrattenbacha. Rozebiratelná replika divadla kombinuje zadní prospekt a boční kulisy za účelem dosažení perspektivy při zkráceném prostoru. Také letos bude obohacena o řadu nových výměn,“ jak uvedl umělecký vedoucí festivalu Tomáš Hanzlík.

Sdílet článek: