Musica Florea uvede raně barokní improvizace a řadu premiér pod širým nebem

Jaké skryté principy ovlivňovaly tvorbu „zakladatelů“ hudebního baroka? Jakých způsobů v hudbě využívali? Jak pracovali s emocemi a jejich promítáním ve svých dílech? Na tyto a mnohé další hudební otázky odpovídá Musica Florea v nově nastudovaném experimentálním programu s podtitulem „Improvizace na hudbu nejen C. Monteverdiho, G. Valentiniho a A.V. Michny z Otradovic“ hned na třech koncertech: 24. června v Český Budějovicích, 26. července v Teplicích a 27. července v Olomouci v rámci festivalu Olomoucké barokní slavnosti.

Ansámbl také na prknech převozného barokního divadla Florea Theatrum v letošním roce uvede dvě inscenace: novodobou českou premiéru opery Antonia Vivaldiho Il Farnace se Zoltánem Megyesim, Martou Infante, Michaelou Šrůmovou či Sylvou Čmugrovou v hlavních rolích. Představení se koná 17. července pod širým nebem na Letní scéně HAMU.

Ve spolupráci s tanečním souborem Hartig Ensemble pak připravila Musica Florea program složený z premiérového nastudování baletu Don Juan aneb Kamenná hostina Ch. W. Glucka a obnovené premiéry Mozartovy pantomimy Pantalon a Kolombina. Inscenace je výsledkem historicky poučeného přístupu choreografky a taneční historičky Heleny Kazárové a dirigenta Marka Štryncla, kteří pro se svými tělesy obnovují zapomenutá či řídce uváděná díla již čtrnáct let. Představení se koná 20. července a bude mu předcházet od 20.00 hodin dramaturgický úvod (Klubu HAMU), kde se diváci dozví od prof. Heleny Kazárové, Ph.D. a a MgA. Petry Dotlačilové, Ph.D. řadu zajímavých podrobností o vzniku této inscenace a o genezi obou děl v dobových souvislostech.

Sdílet článek: