Svět opery
Ostrava - Více operety a méně muzikálu!
4. listopad 2013 Napsal(a) Eva FrantišákováAntverpy/Gent - Parsifal v pojetí Eliahu Inbala
19. listopad 2013 Napsal(a) Mirek ČernýPostmoderní Otello ve Vídeňské státní opeře
17. listopad 2013 Napsal(a) Markéta JůzováDva Foscariové: Bez Dominga i beze smyslu
10. únor 2014 Napsal(a) Věra DrápelováRežisér Tobias Kratzer založil svou koncepci Hugenotů na důležitosti vizuální složky v žánru velké opery. Meyerbeerova opera se odehrává v ateliéru, kde má malíř podle zadání mecenášky namalovat obraz míru. O tom se samozřejmě nic nezpívá a divák se to může dovědět jen z divadelního programu nebo z přednášky uvozující představení. Malíř i jeho mecenáška nejsou přidané figury, ale režisér do nich proměnil operní postavy hraběte de Nevers a královnu Marguerite de Valois. Děj začíná někdy ve 20. století a sbor i sólisté až na malíře se postupně
Vlámská opera zakončila svou sezonu v Gentu novým nastudováním Dona Giovanniho v režii Guy Joostena. Joosten je momentálně největším belgickým operním režisérem. Mozartovu operu poprvé představil před 20 lety a už tehdy měla jeho podoba dost pochmurný nádech. Nová představa je ještě více zvýrazněna a odehrává se většinou za nočního světla. Don Giovanni bývá inscenován ve dvou verzích, pražské z roku 1787 a vídeňské (1788), obohacené dvěma novými áriemi a recitativy. Často se jedná o kombinaci obou, Vlámská opera