Svět opery

Ostrava - Více operety a méně muzikálu!

Ostravská operetní scéna ustála jako jedna z mála v naší republice ničivou vlnu muzikálového šílenství, které příkladně rozdrtilo tu brněnskou. Půvab a tradici operety jako čistě zábavního žánru 19. století udržuje především šéfka...

Tosca v MET

16. listopad 2013 Napsal(a)
Zveřejněno v Svět opery
Tosca v MET

V sobotu 10. listopadu měli návštěvníci vybraných kin možnost shlédnout – po Čajkovského Evženu Oněginovi a Šostakovičovu Nosu – tuto sezónu v pořadí třetí přenos operního představení newyorské Metropolitní...

Nos v MET

14. listopad 2013 Napsal(a)
Zveřejněno v Svět opery
Nos v MET

„Smysl věcí, které se zdají být opravdu pevnými a přitom jsou ve skutečnosti prchavé, je téma, jež mě trvale zajímá.“ Takto se vyjádřil William Kentridge – režisér, producent a animátor operního představení...

Brusel - Lidský profil vůdcovství

18. listopad 2013 Napsal(a)
Zveřejněno v Svět opery
Brusel - Lidský profil vůdcovství

Královská opera v Bruselu nezahájila novou sezonu Verdim nebo Wagnerem, ale zvolila si jiného operního velikána - Mozarta. Opera La clemenza di Tito je neodlučitelně spojená s Prahou, kde měla v září 1791 svou premiéru...

Antverpy/Gent - Parsifal v pojetí Eliahu Inbala

Vlámská opera se vrátila ke své staré dobré tradici, uvést kolem velikonoc Wagnerovo poslední dramatické dílo Parsifal. A protože je tento rok rokem Richarda Wagnera nezůstalo jen u Parsifala, který se částečně...

Postmoderní Otello ve Vídeňské státní opeře

V době vrcholících oslav 200. jubilea narození italského skladatele Giuseppe Verdiho zařadila Vídeňská státní opera na repertoár romantickou operu Otello, kterou před sedmi lety úspěšně realizovala na prestižní...

Glyndebourne - Značka kvality

18. prosinec 2013 Napsal(a)
Zveřejněno v Svět opery
Glyndebourne  - Značka kvality

Festival v Glyndebourne má svou tradici i velkou návštěvnickou oblibu. Jezdí sem společenská elita i operní fanoušci nejen z Velké Británie, ale z celého světa. Festival má totiž nejen vysokou uměleckou úroveň...

Dva Foscariové: Bez Dominga i beze smyslu

Do Theater an der Wien se vyplatí chodit na zajímavou dramaturgii i mnohé výkony. V lednu uvedla tato vídeňská scéna Verdiho operu Dva Foscariové, jež se na světových jevištích neobjevuje příliš často. Inscenace...

Hugenoti v Norimberku

16. srpen 2014 Napsal(a)
Zveřejněno v Svět opery
Hugenoti v Norimberku

Režisér Tobias Kratzer založil svou koncepci Hugenotů na důležitosti vizuální složky v žánru velké opery. Meyerbeerova opera se odehrává v ateliéru, kde má malíř podle zadání mecenášky namalovat obraz míru. O tom se samozřejmě nic nezpívá a divák se to může dovědět jen z divadelního programu nebo z přednášky uvozující představení. Malíř i jeho mecenáška nejsou přidané figury, ale režisér do nich proměnil operní postavy hraběte de Nevers a královnu Marguerite de Valois. Děj začíná někdy ve 20. století a sbor i sólisté až na malíře se postupně

Gent: Don Giovanni v pražské verzi

14. srpen 2014 Napsal(a)
Zveřejněno v Svět opery
Gent: Don Giovanni v pražské verzi

Vlámská opera zakončila svou sezonu v Gen­tu novým nastudováním Dona Giovan­niho v režii Guy Joostena. Joosten je momentálně největším belgickým operním režisérem. Mozartovu operu poprvé představil před 20 lety a už tehdy měla jeho podoba dost pochmurný nádech. Nová představa je ještě více zvýrazněna a odehrává se většinou za nočního světla. Don Giovanni bývá inscenován ve dvou verzích, pražské z roku 1787 a vídeňské (1788), obohacené dvěma novými áriemi a recitativy. Často se jedná o kombinaci obou, Vlámská opera

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam, poskytování funkcí sociálních médií a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.