Svět opery
Antverpy/Gent - Parsifal v pojetí Eliahu Inbala
19. listopad 2013 Napsal(a) Mirek ČernýPostmoderní Otello ve Vídeňské státní opeře
17. listopad 2013 Napsal(a) Markéta JůzováDva Foscariové: Bez Dominga i beze smyslu
10. únor 2014 Napsal(a) Věra DrápelováRežisér Tobias Kratzer založil svou koncepci Hugenotů na důležitosti vizuální složky v žánru velké opery. Meyerbeerova opera se odehrává v ateliéru, kde má malíř podle zadání mecenášky namalovat obraz míru. O tom se samozřejmě nic nezpívá a divák se to může dovědět jen z divadelního programu nebo z přednášky uvozující představení. Malíř i jeho mecenáška nejsou přidané figury, ale režisér do nich proměnil operní postavy hraběte de Nevers a královnu Marguerite de Valois. Děj začíná někdy ve 20. století a sbor i sólisté až na malíře se postupně
Vlámská opera zakončila svou sezonu v Gentu novým nastudováním Dona Giovanniho v režii Guy Joostena. Joosten je momentálně největším belgickým operním režisérem. Mozartovu operu poprvé představil před 20 lety a už tehdy měla jeho podoba dost pochmurný nádech. Nová představa je ještě více zvýrazněna a odehrává se většinou za nočního světla. Don Giovanni bývá inscenován ve dvou verzích, pražské z roku 1787 a vídeňské (1788), obohacené dvěma novými áriemi a recitativy. Často se jedná o kombinaci obou, Vlámská opera
Výlety pana Broučka do sfér euforie a totality
5. srpen 2014 Napsal(a) Rudolf RoučekK jevištnímu dílu Leoše Janáčka se přihlásila Oper Frankfurt inscenací jeho operní bilogie Výlety páně Broučkovy. Jde o dílo posvěcené Janáčkovou genialitou, ale dnes ve stínu pětice jeho oper, které se staly kmenovým repertoárem všech operních domů světa. Frankfurtská opera má již tradici v uvádění moderních děl a opery 20. století jsou tu naprostou samozřejmostí. Janáčkovy Výlety páně Broučkovy tak připomněly nezastupitelné místo geniálního tvůrce v podobě moderní opery, jeho nenapodobitelný rukopis zde nachází svou specifickou
Letošní XXIX. ročník hudebního festivalu Styriarte se ve Štýrském Hradci a jeho nejbližším okolí uskutečnil s mottem „V kouzlech přírody“, takže se vedle hlavních festivalových destinací v Hale Helmuta Lista a Štěpánčině sále štýrskohradeckého Casina hrálo i na zámeckých nádvořích, v parcích, a dokonce v lese (Lesní dóm, Hebalm). České barvy, kterými je festivalová dramaturgická a interpretační duha v posledních letech pravidelně zbarvena, hájila dvojice debutantů, hráčka na flétnu traverso Michaela Kouřilová jako členka flétnového...