Rozhovory

Pavel Kohout: Varhany musí mít duši

Ve čtyřiadvaceti letech zvítězil Pavel Kohout ve významné Mezinárodní varhanní soutěži Musashino-Tokyo, kde zároveň obdržel Minoru Yoshida Memorial Prize za nejlepší interpretaci díla J. S. Bacha a zlatou medaili. To mu otevřelo dveře na světová pódia a do mnoha sakrálních prostor, od té doby sjezdil coby koncertní varhaník takřka celý svět.

Roman Patočka: Neexistuje jedna správná interpretace

S houslovým virtuosem Romanem Patočkou se rozmlouvá dobře. Až nebezpečně. Má mnoho oblíbených témat, například jídlo, nezkazí žádnou legraci. Jak hraje, tak i mluví: se zápalem, i s citem. Rozmlouváme často a dlouho. Následující rozhovor je jen drobným výsekem z epické rozpravy o všem možném, výsekem, který akcentuje – jak jinak – světadíl jménem housle, vždyť Roman Patočka je příkladným technickým průzkumníkem.

Jana Boušková: Jsem na sebe stále tvrdší

Harfistka Jana Boušková je fenomén. Tvůrčí bytost s mnoha nápady, které okamžitě realizuje, pracovitá až k hranici sebezničení.

S Veronikou Manovou o Olomouckých barokních slavnostech a novém rezidenčním orchestru

Olomoucké barokní slavnosti si za léta své existence vybudovaly nepopiratelné renomé a dnes jsou jedním z nejpozoruhodnějších hudebních festivalů nejen ve svém mateřském městě, ale také na Moravě. Letošní ročník se však od těch předchozích bude v mnohém lišit. O změnách v dramaturgii a celkové koncepci festivalu pohovořila Veronika Manová, dramaturgyně a umělecká vedoucí rezidenčního orchestru.

Chantal Santon Jeffery: Umění bez diváků není pro mě

Chantal Santon Jeffery bude v létě hostem MHF Letní slavnosti staré hudby, kde společně se souborem Collegium Marianum chystá operní soaré s hudbou M.-A. Charpentiera a F. C. de Blamonta. Zároveň v Praze povede mistrovské kurzy zaměřené na rétoriku a ornamentiku francouzské barokní opery. Při rozhovoru nezůstává nic dlužna své koncertní pověsti. Její odpovědi jsou upřímné, spontánní a otevřené, stejně jako její jevištní projev.

Stipendijní akademie MenART v roce 4

4. červenec 2021 Napsal(a)
Zveřejněno v Rozhovory
Stipendijní akademie MenART v roce 4

Stipendijní akademie MenART již čtvrtým rokem propojuje významné umělce s těmi, kdo teprve stojí na prahu své umělecké kariéry. Nové inspirace a zkušenosti předávají špičky svých oborů žákům základních a středních uměleckých škol a jejich učitelům.

Ivana Leidlová a deset let Festivalu Jarmily Novotné

S ředitelkou neziskové organizace Zámek Liteň a současně Festivalu Jarmily Novotné Ivanou Leidlovou jsme se nejen ohlédly za uplynulými léty jejího působení v Litni, ale především bychom rády pozvaly na letošní slavnostní setkání v parku liteňského zámku na open-air představení Rusalky Antonína Dvořáka.

Karina Gauvin: Lidé si často neuvědomují, kolik toho jako umělci od publika získáváme

Hudbu musíte milovat, protože to je to, čemu sloužíte nade vše. Pokud jste na tomto poli jen pro slávu a okázalost, čeká vás nelibé probuzení.

Jean Rondeau: Když zrovna nehraju, těším se na to, až zase budu hrát

Popularita a renomé Francouze Jeana Rondeaua v posledních letech strmě rostou. Naštěstí za to nemůže ani tak chytrý marketing využívající jeho status „zlobivého kluka“ s funky účesem, jako spíš Rondeauova bezpodmínečná láska k cembalu, do kterého se beznadějně zamiloval ve svých pěti letech.

Matouš Zukal na prahu své pianistické dráhy

V pátek 14. května 2021 zažil třiadvacetiletý Matouš Zukal hvězdný okamžik své začínající pianistické dráhy: získal druhou cenu na prestižní Mezinárodní klavírní soutěži Pražského jara a zároveň Cenu Nadace Gideona Kleina pro nejúspěšnějšího českého účastníka. Aniž by měl možnost se z náročného pětikolového soutěžního maratonu trochu „otřepat“, odjel v neděli časně ráno do Lichtenštejnska na týdenní interpretační kurzy k paní profesorce Milaně Chernyavské. K rozhovoru jsme se mohli sejít až po jeho návratu do Prahy.

csenfrdeitptes

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam, poskytování funkcí sociálních médií a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.